۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81512404
T T
۰ نفر

نوبخت:

مذاكره با منطق حل می شود نه با درشت گویی

۳۰ بهمن ۱۳۹۳، ۱۳:۱۶
کد خبر: 81512404
مذاكره با منطق حل می شود نه با درشت گویی

تهران - ایرنا - سخنگوی دولت با تاكید بر اینكه مردان اعتدال مذاكرات را با قوت دنبال می كنند، گفت: مذاكره با منطق قوی قابل حل است، نه با درشت گویی.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، محمدباقر نوبخت روز پنجشنبه در همایشی افزود: امروز مردان اعتدال مذاكرات را با قوت دنبال می كنند و در پشت میز مذاكره از حقوق مردم ایران دفاع می كنند.

وی افزود: مذاكره با زبان درشت و درشت گویی حل نمی شود بلكه این منطق قوی است كه مذاكره را حل می كند و به سرانجام می رساند.

وی ادامه داد: اگر به لطف خدا موفق شویم حلقه غیرانسانی و غیرعادلانه تحریم را از دور ملت ایران بشكنیم قطعا در تاریخ به عنوان رفع و دفع شر از ملت ایران به ثبت خواهد رسید و درآمدهای مان آزاد می شود.

وی كه در همایش سراسری جوانان و هواداران حزب اعتدال و توسعه سخن می گفت، اظهار داشت: 700 میلیون دلار از دارایی های كشور طی پنج تا شش سال در این كشور خورده و قورت داده شده است.

سخنگوی دولت با بیان آنكه من نمی‌گویم اختلاس شده ولی می توانم بگویم این پول محصولش نباید رشد منفی اقتصادی باشد، ادامه داد: دولت اعتدال برای موقعیتی كه طی آن خدای نكرده مذاكرات شكست بخورد نیز برنامه دارد.

وی خطاب به حضار گفت: ما موظف هستیم به نیابت از شما گره‌هایی كه بر دوش این دولت گذاشته شده و ما آن را به ارث برده‌ایم، باز كنیم.

وی افزود: همه دولت‌هایی كه تاكنون سر كار آمده‌اند همگی فرزندان این ملت هستند، منتهی نوع نگرش‌ها و عملكردها می‌تواند متفاوت باشد اما ما در این اصل مشترك بودیم كه تقویت نظام و تامین رفاه مردم را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: دولت یازدهم زمانی وارد كار شد كه دوران طلایی درآمدهای سالانه بیش از 100 میلیارد دلاری به پایان رسیده بود، درآمدهای هنگفت رفته بود و به جای آن حلقه محاصره دور ملت ایران كشیده شده بود، امروز رییس جمهوری باید با 17 میلیارد دلار كشور را اداره كند.

وی خاطرنشان كرد: اقدام دكتر روحانی این بود كه پروژه نفت در برابر غذا را كه روی میزشان بود، متوقف كرد تا از حقوق ملت ایران با زبان دیپلماسی،حقوق و قانون صحبت كنیم.

وی گفت: در تاریخ اقتصادی ایران هیچگاه تورم بالای 40 درصد را نداشتیم، این دولت آمد و تورم 40 و چند درصدی را تحویل گرفت.

وی افزود: هیچ كدام از همكاران من در هیات وزیران افراد تازه كاری كه برای آزمون و خطا به عرصه آمده باشند، نیستند، بلكه افراد باتجربه، باهنر و با برنامه هستند.

نوبخت با اشاره به اینكه از اول برای توسعه كشور مدل داشتیم، اظهار داشت: در طی سالیانی كه رییس جمهوری در مجمع تشخیص مصلحت نظام بودند، كتاب ‌های متعددی از وی منتشر شد و من تردید ندارم عده‌ای دنبال اشكال گرفتن از این كتاب‌ها و بزرگ نمایی آنها هستند.

وی افزود: در طول این دوران به رغم درایت و صبوری دولتمردان عده‌ای دست به كمر زده‌اند كه چه شد، چرا تورم پایین نیامده و اینها همان كسانی هستند كه خود چنین شرایطی را ایجاد كرده‌اند و با این حال می‌گویند مردم ایران خسته‌اند در حالیكه من به آنان می گویم شما از زبان خودتان صحبت كنید، مردم هم از زبان خودشان صحبت می‌كنند.

نوبخت گفت: این عده تعمدا تلاش می‌كنند كه ما را وارد یك دعوا كنند، ما وقت و فرصت دعوا نداریم، ما با اهداف برشماری شده در افق 1404 كه مورد توجه مقام معظم رهبری است، فاصله داریم ولی در سال های گذشته به این اهداف نرسیده ایم ولی هم‌اكنون زمانی است كه باید جبران كنیم و وقت نداریم به دعواها بپردازیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما همواره در فكر این هستیم كه درصدی از تورم تقلیل پیدا كند و برای جوانان اشتغال ایجاد شود و به رشد اقتصادی برسیم.

نوبخت در مورد موضوع هدفمندی یارانه ها، گفت: ما در یك سال 42 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه توزیع كردیم و به افراد كم درآمد به صورت مضاعف و ارائه سبد غذایی پرداخت داشتیم. یك كسی می‌گفت من كاری كردم كه كسی تا 100 سال آینده نتواند به آن دست بزند، بنده جرات دارم كه الان كاری كنم؟

وی گفت:‌ هیچ مصاحبه‌ای نیست كه من در آن شركت كنم و در آن از من پرسیده نشود كه چه وقت یارانه‌ها را قطع می كنید؟ و از آن طرف ماشین‌های پورشه و خارجی را نشان می‌دهند و می‌گویند این دولت حاضر نیست ثروتمندان را حذف كند و همه اینها برای این است كه ما را وارد چالش كنند، ما هم‌اكنون با دنیا چالش داریم و همچنین با باقیمانده تصمیمات گذشته چالش داریم.

سخنگوی دولت با اشاره به آنكه در یك سال اول دولت بهداشت و درمان را به گواهی دوست و دشمن ارزان كرد، گفت: دولت برای سال آینده برای مسكن حمایتی و ارزان در شهرهای بزرگ برنامه ریزی كرده تا وام های 50 میلیون تومان به شهرهای بزرگ بدهیم، بیش از هزار و 300 میلیارد تومان در بودجه برای این كار قرار دادیم.

وی گفت: ما هزار میلیون تومان نیز برای كمك به اشتغال جوانان و فارغ‌التحصیلان اختصاص خواهیم داد و در واقع خواهید دید كه هر سال مردم احساس خواهند كرد كه ما یك گام به جلو گذاشته‌ایم.

نوبخت ادامه داد: این معضلات از یك سو ریشه در تحریم ها دارد و از سوی دیگر انباشته شدن مشكلات فعلی است.

وی تاكید كرد: همه اینها نیاز به زمان دارد و ما صبح و شب تلاش می كنیم، زمانی گفته می‌شد دولت پركار ولی این صفت را برای این دولت به كار نمی‌برند در حالی كه همكاران من از صبح زود سر كار می آیند و شبانه روزی كار می كنند.

وی درباره دلایل شكل گیری حزب اعتدال و توسعه، گفت: 15 سال پیش در سال 78 دعوای بزرگی در این كشور در بین جریان های سیاسی وجود داشت، جمعی از دوستان ما كه از سفرا، وكلا، نمایندگان مجلس و وزرا بودند، معتقدند كه برای اداره كشور نباید گفت فقط چپ و یا فقط راست، چرا كه هر كدام این ها بخشی از ظرفیت‌های ارزشمندی هستند كه باید از آن‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: بخشی از نیروهای ارزشمند نظام هستند كه در دسته‌بندی چپ و راست قرار نمی گیرند ولی می‌خواهند به كشور خدمت كنند، در آن زمان قول دادیم كه اگر دولت تشكیل دهیم از همه ظرفیت‌ها استفاده كنیم.

نوبخت افزود: ما معتقد بودیم كه رفتنی هستیم و نسل جوان باید ادامه دهنده راه ما باشد. گفتیم كه حزب‌ به عنوان یك آموزشگاه تشكیل دهیم از این رو در شورای مركزی قرار گرفتیم و ادامه توسعه تشكیلاتی‌مان در كانون جوانان‌ ما بود و در حال حاضر كانون جوانان ‌ما از خود حزب موسع‌تر است.

سیام(3)9121/7261/1540**1558
۰ نفر