۲۵ بهمن ۱۳۹۳، ۱۴:۰۶
کد خبر: 81505658
T T
۰ نفر
مشمولان با دریافت پروژه از خدمت سربازی معاف می شوند

تهران-ایرنا- جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، اعلام كرد: مشمولان دارای مدرك تحصیلی كارشناسی و كارشناسی ارشد می توانند با دریافت پروژه تحقیقاتی، از خدمت سربازی به مدت 2 ماه تا پایان خدمت، معاف شوند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «ابراهیم كریمی» گفت: دو دسته از مشمولان می توانند در دوران خدمت، پروژه ای را از بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح دریافت كنند، دسته اول براساس ضوابط می توانند به این بنیاد مراجعه كرده و پس از قبول یك پروژه و اتمام آن، مدت انجام آن به عنوان خدمت سربازی آنها محاسبه خواهد شد.

وی افزود: این افراد براساس نوع پروژه، می توانند از 2 ماه تا پایان مدت خدمت سربازی شان، كسر خدمت دریافت كنند.

جانشین سازمان وظیفه عمومی ناجا، با اشاره به اینكه، نخبگان با دریافت پروژه از خدمت سربازی معاف می شوند، افزود: در گذشته، تنها افرادی كه دارای مدرك تحصیلی فوق لیسانس بودند می توانستند پروژه ای را ضمن خدمت، دریافت كنند اما از امسال این طرح شامل دارندگان مدرك تحصیلی لیسانس نیز می شود.

وی اضافه كرد: نیازمندی های تحقیقاتی و پژوهشی به بنیاد ملی نخبگان نیروهای مسلح اعلام شده و مشمولانی كه تمایل دارند، پروژه تحقیقاتی دریافت كنند، به یكی از واحدها، براساس نیازمندی هایی كه از سوی نیروهای مسلح اعلام شده، معرفی و براساس نوع پروژه از كسر خدمت بهره مند شوند.

كریمی یادآور شد: دسته دوم افرادی هستند كه پروژه ای را به اتمام رسانده و هنگام خدمت، آن را به بنیاد نخبگان نیروهای مسلح ارائه می دهند و در صورتی كه مورد نیاز نیروهای مسلح باشد، به كارگیری خواهد شد، این افراد نیز می توانند از كسر خدمت استفاده كنند.

به گفته جانشین سازمان وظیفه عمو می ناجا، هم اكنون مشمولان براساس تمایل و تخصص شان اقدام به انتخاب پروژه می كنند، بنابراین پروژه ها كاربردی تر است.

اجتمام(1)9105** 1418
۰ نفر