۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۰
کد خبر: 81485694
T T
۰ نفر

استان مركزی آماده برگزاری آئین های دهه فجر است

۱۱ بهمن ۱۳۹۳، ۸:۲۰
کد خبر: 81485694
استان مركزی آماده برگزاری آئین های دهه فجر است

اراك- ایرنا- رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی گفت: این استان با چهار هزار و 500 برنامه فرهنگی، هنری، ورزشی و عمرانی به استقبال از آیین های دهه مبارك فجر انقلاب اسلامی می رود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام«عباس هاشمی» روز شنبه در آستانه دهه مبارك فجر در گفت و گو با ایرنا افزود: محافل انس با قرآن كریم با حضور قاریان و حافظان برتر كشوری در مساجد سراسر استان، برگزاری گفتمان های دینی با موضوع های انقلاب اسلامی، خودباوری، جوانان، حجاب و عفاف و بیداری اسلامی و برگزاری بیش از 100 یادواره شهدا در نقاط مختلف استان مركزی از مهمترین برنامه های دهه مبارك فجر استان مركزی می باشد.

وی ادامه داد: بهره برداری از 736 پروژه عمرانی و خدماتی، اجرای نمایش های خیابانی و عروسكی، برگزاری نشست ها و كرسی های آزاد اندیشی در دانشگاه های استان، برگزاری همایش های مختلف، جشنواره ها و برگزاری شب شعر و مسابقات فرهنگی و هنری در رشته های طراحی، نقاشی، فیلم، عكس، مقاله نویسی، خاطره نویسی، روزنامه دیواری، سرود و صنایع دستی از دیگر برنامه های تدارك شده ستاد دهه مبارك فجر در استان مركزی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی افزود: همچنین برگزاری مسابقه های مختلف ورزشی در رشته های فوتسال، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، شطرنج، كاراته، كنگ فو، كیك بوكسینگ از مهمترین برنامه های ورزشی در دهه مبارك فجر استان مركزی است.

وی عنوان كرد: همچنین اجرای گروه سرود یكهزار و 357 نفری بعد از آیین راه پیمایی در مصلای بیت المقدس اراك، نواختن زنگ انقلاب در دو هزار 100 مدرسه، نواختن ناقوس كلیسای مسروپ ارامنه اراك، نواختن زنگ انقلاب همزمان در بیت تاریخی امام راحل در خمین و حجره طلبگی ایشان در مدرسه سپهداری اراك با حضور مقامات ارشد استانی و شهرستانی و همچنین گلباران و عطرافشانی قبور مطهر شهدا از دیگر برنامه های ستاد دهه مبارك فجر در نقاط مختلف استان مركزی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی بیان كرد: همچنین همایش منزلت زن و انقلاب اسلامی، تجلیل از بانوان نمونه در بخش های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، دیدار با زنان ایثارگر، برگزاری جشنواره طبخ غذاهای بومی و محلی، بازدید از مراكز فعال بانوان، اعزام كاروان سلامت به نقاط مختلف استان و حضور بانوان فعال استان در 30 غرفه نمایشگاه منطقه ای اصفهان از دیگر برنامه های این دهه است.

وی ادامه داد: اجرای طرح های حمایتی شامل سركشی از خانواده های نیازمند و محروم، سركشی از بیماران سرطانی و مراكز نگهداری از معلولین و سالمندان، اجرای طرح مفتاح الجنه، ویزیت رایگان بیماران نیازمند و اهدای جهیزیه و سبد كالا به مددجویان تحت حمایت كمیته امداد امام خمینی(ره) و اداره كل بهزیستی استان مركزی از دیگر برنامه های این ستاد بدر ایام الله فجر است.

حجت الاسلام هاشمی یادآوری كرد: 12 ستاد در كلانشهر اراك 200 ستاد روستایی و عشایری، 228 كمیته تخصصی و 100 كمیته مردمی در محلات و مساجد استان مركزی مسوولیت برگزاری جشن بزرگ انقلاب و دهه مبارك فجر این استان را بر عهده دارند.

وی «عدالت و پیشرفت در پرتو اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» را شعار دهه مبارك فجر سال جاری عنوان كرد و گفت: هر روز از دهه مبارك فجر با یك عنوان نامگذاری شده است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی افزود: 12 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری، 13 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، مدیریت جهاد و اقتصاد مقاومتی، 14 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، جوانان، هویت ملی، علم و فناوری، 15 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، استحكام خانواده، زنان و سبك زندگی ایرانی و اسلامی و 16 بهمن با عنوان انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد و شهادت نامگذاری شده است.

وی اظهار كرد: انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، عدالت گستری و حكومت جهانی حضرت مهدی(عج)، انقلاب اسلامی، توسعه فرهنگی ، عدالت و تمدن اسلامی، نقلاب اسلامی اقتدار ملی، استكبار ستیزی و مقابله با افراط گرایی و تروریسم، انقلاب اسلامی، خودباوری، جانعه دینی و حاكمیت ارزش های اسلامی، انقلاب اسلامی، اتحاد و عزم ملی، وحدت و انسجام اسلامی و انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی محورهای تعییم شده برای سایر روزهای دهه فجر امسال است.

حجت الاسلام هاشمی بیان كرد: گسترش آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تبیین اندیشه های امام راحل، شهدا و منویات مقام معظم رهبری در بین آحاد مردم، ضرورت حفاظت از ارزش های نظام، شناسایی آسیب ها، تهدیدها و توطئه های دشمنان بر علیه ایران اسلامی، تبیین نقش انقلاب در بیداری اسلامی، نقش انقلاب در تقویت روحیه ظلم ستیزی و تقویت همبستگی و وفاق ملی و تشریح دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی مهمترین اهداف ستاد برگزاری جشن بزرگ انقلاب در استان مركزی است.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی خاطرنشان كرد: محور تمام برنامه های تبلیغات برای حضور گسترده و پرشور مردم این استان به خصوص كلانشهر در راه پیمایی 22 بهمن است، چرا كه چشم تمام رسانه های غربی و دوست و دشمن ایران زمین به این روز بزرگ دوخته شده است.



***بیانیه: 12 بهمن یادآور طلوع فجر درخشان جمهوری اسلامی است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مركزی با صدور بیانیه ای 12 بهمن را یادآور طلوع فجر درخشان جمهوری اسلامی دانسته و سالروز ورود تاریخی بزرگ معمار كبیر انقلاب به میهن اسلامی را به ایران، سرآغاز عزتمندی و سرافرازی ملت عنوان كرده است.

در این بیانیه كه نسخه ای از آن روز شنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت آمده است: دوازدهم بهمن یادآور وحدت یكپارچه ملت ایران در جریان انقلاب و پیروزی نور بر ظلمات طاغوت است.

بیانیه می افزاید: بار دیگر عطر روح‌بخش بهار انقلاب اسلامی، در فصل خزان و سرما به مشام تمام وفاداران انقلاب اسلامی به مشام می‌رسد و مردم انقلابی و مبارز ایران اسلامی را سرشار از شور و حماسه حضور می‌كند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: دهه فجر فرصت گرانبهای یادآوری سلحشوری ها و دلاورمردی‌های ملت ایران اسلامی و مبارزه آزادیخواهان در برابر حاكمیت استبداد و سلطه خارجی است.

بخشی از این بیانیه می افزاید: ملت ایران در بهمن‌ماه سال 57 مزد زحمات و مجاهدت‌های خود را با سرنگونی حكومت طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی دریافت كرد و طنین « استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را به گوش جهانیان رساند .

در این بیانیه اشاره شده است: ملت مسلمان ایران با استمداد الهی و پایبندی به حكومت فقاهت دینی، خواهان حضور رهبر و مقتدای خویش شدند و با مقاومت برای تحقق وعده الهی، پایه‌های حكومت وابسته رژیم منحوس ستم‌شاهی را در سال 57 فرو ریختند.

در این بیانیه آمده است: استان مركزی به شهر خمین به عنوان زادگاه بزرگ معمار انقلاب اسلامی در سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی در صدد است با برنامه های جذاب و اثرگذار، انعكاس دهنده رخدادهای انقلاب و دستاوردهای نظام باشد و در این راستا از ظرفیت های مردمی و دولتی به شایستگی بهره ببرد.ك/3

7115/560/

سرخط اخبار استان‌ها