۳۰ دی ۱۳۹۳، ۱۵:۲۶
کد خبر: 81472319
T T
۰ نفر
آیت الله مكارم: قرآن را وارد زندگی خود كنید

تهران - ایرنا - آیت الله العظمی ناصر مكارم شیرازی در پیامی به هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) از قاریان قرآن خواست تا تعلیمات گرانبهای قرآن را در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی خود وارد كنند.

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (سرچشمه) هشتمین دوره مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع) روز سه شنبه با پیام آیت الله العظمی ناصر مكارم شیرازی و با حضور 2هزار و 400 قاری و حافظ قرآن آغاز شد.

آیت الله مكارم شیرازی با ارسال پیامی كه در مراسم افتتاحیه مسابقات دارالقرآن قرائت شد، به قاریان قرآن سفارش كردند تا تعلیمات گرانبهای قرآن را در تار و پود زندگی فردی و اجتماعی وارد كنند و به حافظان قرآن نیز توصیه كرد تا الگوهای عملی آموزه های قرآن باشند.

در بخش دیگری از پیام این مرجع تقلید با اشاره به عظمت قرآن در نگاه دانشمندان مسلمان و غیر مسلمان، آمده است: به راستی همان‌گونه كه شبلی شمیل این دانشمند غیر مسلمان گفته اگر مسلمین قدر قرآن را بدانند و تلاوت و حفظ آن را مقدمه‌ای برای اندیشیدن، و اندیشیدن آن را مقدمه‌ای برای به كار بستن و عمل كردن قرار دهند به یقین نه تنها در مسیر معنویت كه در مسیر پیشرفت‌های مادی نیز پیشرفت خیره‌كننده‌ای خواهند داشت.

مرتضی نجفی قدسی مسوول دارالقرآن امام علی(ع) گفت: در این مسابقات حدود یك‌ هزار نفر در بخش برادران و یك‌هزار و 400 نفر در بخش خواهران ثبت نام كرده‌اند كه در مجموع حدود 300 نفر در رشته حفظ كل قرآن، 315 نفر در رشته حفظ 20 جزء، 580 نفر در رشته حفظ 10 جزء، 570 نفر در رشته حفظ 5 جزء، 350 نفر در رشته ترتیل خوانی و 340 نفر نیز در رشته قرائت قرآن شركت دارند.

وی افزود: در این مسابقات قاریان و حافظان ممتاز از سراسر كشور در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال و همچنین در دو گروه جداگانه خواهران و برادران در دو هفته پیاپی به رقابت می‌پردازند.

وی اضافه كرد: حضور شهرستانی‌ها در این مسابقات بسیار چشمگیر است و این مهم درحالی است كه این دارالقرآن امكانی برای اسكان آنها ندارد و صرفا برگزاری مسابقات و اهدای جوایز را برعهده دارد.

این كارشناس قرآنی افزود: در این مسابقات در بخش خواهران 455 نفر از شهرستان‌ها و 945 نفر از استان‌های تهران و البرز حضور دارند و در بخش برادران نیز 420 نفر از استان‌های البرز و تهران و حدود 580 نفر از شهرستان‌ها حضور خواهند داشت.

نجفی قدسی اضافه كرد: به منظور تسهیل حضور داوطلبان در مسابقات، برنامه زمانبندی مسابقات بزودی در سایت دارالقرآن علامه طباطبایی (www.dqat.ir) اعلام خواهد شد و با توجه به افزایش تعداد شركت كنندگان، مسابقات خواهران از امروز آغاز شد و تا فردا ویژه داوطلبان تهران و كرج ادامه دارد و مسابقات روزهای پنجشنبه و جمعه به قاریان و حافظان شهرستانی اختصاص دارد.

وی افزود: مسابقات برادران نیز طی روزهای چهارشنبه هشتم ویژه استان های تهران و البرز و روزهای پنجشنبه و جمعه یعنی نهم تا دهم بهمن ویژه داوطلبان شهرستانی است.

نجفی قدسی همچنین گفت: مراسم اختتامیه این مسابقات شامگاه جمعه سوم بهمن ویژه خواهران و شامگاه جمعه دهم بهمن ماه ویژه برادران با حضور برخی شخصیت‌های كشوری و با تجلیل از نفرات اول تا سوم هر رشته برگزار می شود.

وی درباره جوایز این مسابقات اعلام كرد: مجموع جوایز نفرات برتر این مسابقات به اضافه هدایای نقدی كه به حافظان و قاریان اهداء می شود، بالغ بر سه میلیارد ریال است و احتمال افزایش آن نیز وجود دارد.

فراهنگ**1003**1569
۰ نفر