۲۳ دی ۱۳۹۳، ۱۶:۴۷
کد خبر: 81463327
T T
۰ نفر
مایلی كهن:بدون چرت زدن مجیدی وموسوی را به تیم ملی دعوت كردم/با خط زدن شاهرودی قلبم له شد

تهران - ایرنا - سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران با تاكید براینكه فرهاد مجیدی و علی موسوی را بدون چرت زدن از لیگ امیدها به این تیم در جام ملت های آسیا 1996 دعوت كرده است، گفت:‌با خط زدن رضا شاهروی درآن مقطع، قلبم را زیر پا له كردم.

به گزارش ایرنا، محمد مایلی كهن درمراسم یادبود حماسه جام ملت های 96 اظهارداشت: كارمند سعید فائقی در ورزشگاه شیرودی بودم كه به من سرمربیگری تیم ملی را پیشنهاد داد. ابتدا نپذیرفتم و گفتم كه ممكن است تصمیماتی اتخاذ كنم كه رنگ از رخ شما هم بپرد.

وی ادامه داد: تصمیماتی كه در دوران حضورم در تیم ملی اتخاذ كردم از روی غرور و برای ثابت كردن خودم نبود. روزی كه رضا شاهرودی را پای پلكان هواپیما ازتیم ملی خط زدم، قلبم را زیر پایم له كردم زیرا او را بسیار دوست داشتم و به حضورش نیاز بود، اما برای ایجاد همیت در تیم این تصمیم را اتخاذ كردم.

مایلی كهن خاطرنشان كرد: درآن زمان پشت سرم حرف های زیادی زده می شد و می گفتند كه هر شب بازیكنان را تا صبح به دعای كمیل می برم.

وی اظهارداشت: مهرداد میناوند و علیرضا منصوریان در آن زمان قاری قرآن بودند و تنها كاری كه ما انجام می دادیم این بود كه در ابتدای تمرین هر هفته از آنها بخواهم سوره ای از قرآن كریم را تلاوت كنند.

سرمربی تیم ملی فوتبال در جام ملت های 1996 امارات گفت: تیم ما پزشك نداشت اما كمترین مصدوم را برجای گذاشتیم كه علت آن هم قلب مهربان بازیكنان بود.

وی افزود:‌ بازیكنان آن نسل الگو شدند و بیشتر آنها امروز در عرصه مربیگری هم موفق هستند.

مدیرفنی تیم فوتبال امید گفت: فوتبال ایران غنی و پر از استعداد است، چراكه در كمتر از یك ماه حدود 120 بازیكن را برای تیم امید شناسایی كردیم. در فوتبال ایران جوانانی حضور دارند كه می توانند تیم ملی را به جمع 20 تیم برتر جهان برسانند.

وی گفت:‌زمانیكه سرمربیگری تیم ملی را برعهده گرفتم مسابقات امیدها را هم بدون اینكه چرت بزنم تماشا می كردم وفرهاد مجیدی و علی موسوی را از تیم های امید بهمن و پاس به تیم ملی دعوت كردم.

به نظر می رسد منظور مایلی كهن از'.. بدون اینكه چرت بزنم' كارلوس كی روش است كه چند بار هنگام زیر نظر گرفتن لیگ و تماشای مسابقات تلویزیون وی را درحال چرت زدن نشان داده است.

مایلی كهن ادامه داد: در آن زمان با بازیكن سالاری مبارزه كردم اما هیچگاه كمتر از آقا به آنها نگفتم و شان منزلت بازیكنان را زیرپا نگذاشتم تا روزی كه به آنها نیاز دارم از توان آنان بهره ببرم.

وی با تاكید براینكه هیچگاه منافع فردی را برمنافع ملی ترجیح نداده است، گفت: امكانات آن زمان با فوتبال امروز قابل قیاس نیست چراكه در بهترین شرایط اردویی خود هر هشت نفر در یك اتاق اسكان داشتیم و در زمین گلف مجموعه ورزشی آزادی انقلاب تمرین می كردیم.

این مراسم روز سه شنبه در سالن شهرداری منطقه 9 و توسط كافه فوتبال برگزار شد.

تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت های آسیا 1996 درامارات درخشش بسیار خوبی داشت و نتایج تاریخی همراه با كسب عنوان سوم این رقابت ها برجای گذاشت.زدن شش گل به كره جنوبی یكی از این اتفاقات خاص در این جام بود.

علی دایی، كریم باقری ، خداداد عزیزی، محمد خاكپور، حمید استیلی، احمد رضا عابدزاده، علی اكبر استاد اسدی، نادر محمد خانی، پاشازاده، جواد زرینچه، مهرداد میناوند، مهدی مهدوی كیا ، یحیی گل محمدی از جمله بازیكنان آن تیم بودند.

كادر فنی این تیم را محمد مایلی كهن ، نادر فریاد شیران ، ولی صالح نیا و مجید جهانپور تشكیل می دادند.

ورزشی(1)**3783**2024**1590

سرخط اخبار ورزش