۱۷ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 81454524
T T
۰ نفر
توره براي چهارمين بار بهترين بازيكن سال آفريقا مي شود

تهران - ايرنا - يحيي توره قرار است روز پنجشنبه براي چهارمين بار متوالي به عنوان بهترين بازيكن سال فوتبال آفريقا معرفي شود.

به گزارش رويترز، اين بازيكن ساحل عاجي در كنار ويسنت انيما دروازه بان نيجريه و پيه ره امريك آباميانگ مهاجم اهل گابون يكي از سه نامزد اين عنوان در سال 2014 است اما به دليل عملكرد خوبي كه در فصل گذشته در تيم منچسترسيتي انگليس به نمايش گذشته است، شانس بيشتري براي انتخاب دارد.

وي با وجود اين با تيم ملي ساحل عاج نتوانست از مرحله گروهي جام جهاني صعود كند و در مسابقات مقدماتي جام ملت هاي 2015 آفريقا نيز نتايج خوبي كسب نكرد.

توره 31 ساله گل قهرماني منچسترسيتي در فينال ليگ اتحاديه انگليس را به ساندرلند زد و در فصل جاري نيز تا كنون 20 گل براي اين تيم در ليگ برتر به ثمر رسانده است.

از سوي ديگر انيما و آباميانگ براي نخستين بار است كه نامزد عنوان بهترين بازيكن سال آفريقا مي شوند.

آباميانگ 25 ساله كه متولد فرانسه است از بازيكنان جوان تيم ميلان بود و به خاطر عملكرد درخشان خود در تيم بوروسيا دورتموند به خصوص در نيمه نخست فصل جاري نامزد شده است.

وي همچنين در صعود گابون به مسابقات جام ملت هاي آفريقا نقش به سزايي داشت گرچه در دو ديدار پاياني تيمش به دليل نگراني از ابتلا به ويروس ابولا، شركت نكرد.

انيما نيز در جام جهاني با تيم نيجريه به دور دوم صعود كرد. اين بازيكن 32 ساله يكي از بهترين بازيكنان تيم ليل فرانسه در ليگ دسته يك فرانسه به شمار مي رود.

تا كنون فقط ساموئل اتوئو موفق به كسب چهار عنوان بهترين بازيكن سال آفريقا شده است. وي سه عنوان متوالي را از سال 2003 تا 2005 به دست آورد و آخرين بار نيز در سال 2010 انتخاب شد. عابدي په له ديگر بازيكني است كه از سال 1991 تا 1993 سه بار متوالي انتخاب شده است.

توره از سال 2011 تا كنون سه سال پياپي جايزه بهترين بازيكن سال را دريافت كرده است.

ورزشي**9126
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش