ظریف: دور بعدی مذاكرات 15 ژانویه در سطح معاونان برگزار می شود/ برای هر نتیجه ای آمادگی داریم

تهران-ایرنا- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینكه دور بعدی مذاكرات از 15 ژانویه در سطح معاونان وزرا برگزار می شود، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای هر نتیجه ای آمادگی دارد.

سید حسین نقوی حسینی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا گفت كه وزیر امور خارجه در جلسه روز سه شنبه این كمیسیون بیان كرد كه مذاكرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همكاری جمهوری اسلامی ایران و كشورهای منطقه ایجاد كرد.

وی با اشاره به این كه سوال كنندگان از وزیر امور خارجه از سوالات خود انصراف دادند، افزود: به همین جهت مسائل مختلف حوزه سیاست خارجی از جمله مذاكرات هسته ای و مسائل منطقه ای در این جلسه مورد بحث قرار گرفت.

نقوی حسینی ادامه داد: در این جلسه ظریف بیان كرد كه ماهیت مذاكرات و فاصله ها موجب طولانی شدن مذاكرات شده است و به طور دقیق ادامه دارد.

وی افزود: ظریف بیان كرد كه اگر طرف مقابل مسوولیت سنگینی دارد و تحت فشارهای مختلف قرار دارد، ما هم ایستاده ایم و همان گونه كه آقا فرموده اند اگر پیشنهادهای معقول باشد می پذیریم و در غیر این صورت، آماده هر نتیجه ای هستیم.

وی ادامه داد: وزیر امور خارجه بیان كرد كه نامه ارسالی برای كلیه وزرای امور خارجه كشورها به غیر از رژیم صهیونیستی بیانگر موضع شفاف ما در قبال مذاكرات بود.

نقوی حسینی افزود: ظریف با اشاره به از سر گرفتن مذاكرات از 15 ژانویه در سطح معاونین وزرا گفت كه الحمد الله جمهوری اسلامی برای هر نتیجه ای آمادگی دارد.

وی یاداور شد: ظریف در ادامه بحث درباره مسائل منطقه گفت كه مذاكرات و توافق اولیه ژنو تاثیر عمیقی بر منطقه گذاشت و فضای جدیدی از همكاری جمهوری اسلامی ایران و كشورهای منطقه ایجاد كرد.

وی افزود: ظریف بیان كرد كه ایران در شرایط كنونی می تواند به عنوان یك قدرت بزرگ و قوی منطقه ای نقش افرینی كند و چنین نقشی مورد اعتراف دشمنان جمهوری اسلامی نیز هست.

نقوی حسینی ادامه داد: ظریف بیان كرد كه افزایش توان داخلی، اجماع ملی در حوزه سیاست حارجی و حفظ نگاه ملی در مذاكرات با پرهیز از نگاه های جناحی و سیاسی رمز موفقیت ما در مذاكرات است و ما در مذاكرات خطوط قرمز رهبر معظم انقلاب و نظام را حفظ خواهیم كرد.

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: ظریف در ادامه با اشاره به تغییر آرایش سیاسی داخلی آمریكا گفت به هر حال تحولات سیاسی داخلی آمریكا تاثیر زیادی بر مواضع این كشور می گذارد و اگر آمریكایی ها به جمع بندی برای دستیابی به توافق نرسند به دلیل مسائل و مشكلات داخلی خود آنهاست.

وی افزود: وزیر امور خارجه با اشاره به مقاومت و ایستادگی ملت ایران گفت كه پیروزی ملت ایران همین مقاومت است و ما به پشتوانه همین مقاومت لغو كلیه تحریم ها را یك جا خواهانیم.

**گزارش جانشین سازمان فضایی ایران به اعضای كمیسیون امنیت ملی مجلس

سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: حمید فاضلی جانشین سازمان فضایی ایران در جلسه امروز این كمیسیون حضور یافت و گزارشی از دستاوردها و پیشرفت های قابل تحسین سازمان فضایی از جمله اعزام موجود زنده به فضا ارائه كرد.

وی ادامه داد: فاضلی ضمن انتقاد از دیدگاه هایی كه می خواهد جایگاه سازمان را تنزل دهد از كمیسیون در خواست كرد كه پیرو ماموریت ها و سیاست گذاری های مقام معظم رهبری در این زمینه اقدام صورت گیرد تا جایگاه سازمان فضایی ارتقا گیرد و این سازمان مورد حمایت قرار گیرد.

سیام**9121 /1449
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست