۹ دی ۱۳۹۳، ۱۰:۴۷
کد خبر: 81443709
T T
۰ نفر

تهران- ایرنا- كره شمالی جو تونگ سوپ را به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال این كشور برای جام ملتهای آسیا به جای یون جونگ سو معرفی كرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، كنفدراسیون فوتبال آسیا اخیرا یون را به علت رفتار او در فینال بازیهای آسیایی در كره جنوبی كه طی آن كره شمالی با نتیجه یك بر صفر مقابل تیم میزبان متحمل شكست شد، برای 12 ماه محروم كرد.

یون و كادر تیم كره شمالی بعد از این مسابقه به مسئولان بازی اعتراض كردند و داور بازی را متهم كردند كه به نفع كره جنوبی قضاوت كرده است.

ای اف سی اعلام كرد، محرومیت یون به این معنی است كه او نمی تواند وارد رختكن یا منطقه اطراف زمین بازی شود، اما می تواند در جلسات تمرین تیم شركت كند یا سایر فعالیتهای مرتبط فوتبال را به عهده بگیرد.

كره شمالی قرار است در جام ملتهای آسیا در استرالیا شركت كند. كنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام كرد نام جو برای تورنمنت جام ملتهای آسیا به عنوان سرمربی تیم ثبت شده است.

جو در جام ملتهای آسیا در سال 2011 كه در قطر برگزار شد، هدایت تیم كره شمالی را به عهده داشت، اما بعد از حذف این تیم در مرحله گروهی بلافاصله از این تیم جدا شد.

كره شمالی در گروه بی جام ملتهای 2015 با ازبكستان، چین و عربستان سعودی هم گروه است.

روشن نیست كه یون كه برای دومین بار مسئولیت این تیم را به عهده گرفته بود، بعد از پایان محرومیت خود در سال آینده همچنان هدایت تیم كره شمالی را به عهده خواهد داشت یا خیر.

ورزشی**1584

سرخط اخبار ورزش