۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۱۴:۱۶
کد خبر: 81424556
T T
۰ نفر
روحانی:دولت با توزیع شیر رایگان در مدارس مصرف آن را بالا خواهد برد

تهران-ایرنا- حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی با بیان اینكه رسانه ها مردم را به مصرف مواد لبنی تشویق كنند، گفت: در گام اول دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان آن بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای كودكان و نوجوانان ما تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، رییس جمهوری همزمان با اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با حضور در شركت صنایع شیر ایران، همراه با كاركنان این شركت تولید فراورده های لبنی كشور به عزاداری برای سالار شهیدان كربلا پرداخت.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در حاشیه مراسم عزداری اربعین امام حسین (ع) در جمع خبرنگاران گفت: این روز برای عزاداری اربعین حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تعطیل است اما بخش هایی از كشور برای رفع نیازهای ضروری مردم باید همچنان به كار و تلاش ادامه دهند.

وی ادامه داد: ثواب عزاداری وقتی در كنار كار و تلاش برای آسایش جامعه و رفع نیازهای ضروری مردم قرار می گیرد، افزون تر می شود.

رییس جمهوری با تاكید بر اینكه كار یك نوع جهاد از نگاه اسلام است، افزود: كسانی كه برای بهبود زندگی خانواده و رفع نیازها و مشكلات جامعه و مردم كار و تلاش می كنند اجر و پاداش بزرگی نزد خداوند دارند و از دیدگاه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) ، پاداش كسانی كه برای رفع نیازهای جامعه كار و تلاش می كنند همانند كسانی است كه در میدان جهاد برای عزت و استقلالشان مبارزه می كنند.

روحانی یادآور شد: حضرت امام حسین (ع) تا روز عاشورا و تا كربلا پیامش را تبلیغ كرد و امروز نیز مردم با حضور در مراسم اربعین و كربلا پیام آن نهضت بزرگ را دریافت می كنند و گسترش می كنند.

رییس جمهوری با بیان اینكه در این تولیدی بخش عمده ای از شیر مورد نیاز مدارس آماده می شود، گفت: ارائه شیر رایگان در مدارس به عنوان یك كار مهم برای تامین سلامت نسل آینده كشور، یكی از افتخارات دولت است كه با توجه به طول مدت ارائه آن در میان كشورهای مختلف بی نظیر است.

روحانی با قدردانی از همه تولید كنندگان و فعالان عرصه كار و تولید كشور مخصوصا كسانی كه برای نسل جوان كشور در این واحد تولیدی فعالیت می كنند، گفت: امروز شركت در مراسم عزاداری سالار شهیدان و حضور در كنار عزیزانی كه در مسیر تولید و جهاد می كوشند، فرصتی مغتنم بود.

رییس جمهوری در پاسخ به سوالی در خصوص پایین بودن مصرف سرانه شیر در كشور گفت: در گام اول دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای كودكان و نوجوانان ما تبدیل شود.

روحانی اظهار داشت: رسانه های همگانی باید مردم را به مصرف مواد غذایی سودمند مثل مواد لبنی تشویق كنند و دولت نیز وظیفه دارد با تولید سالم و ارائه یارانه در این بخش ، مردم را به این سمت هدایت كند.

رییس جمهوری همچنین از بخش های مختلف این شركت تولید مواد لبنی و نیز نمایشگاه توانمندی ها و محصولات پگاه بازدید كرد.

علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به اینكه مساله اشتغال و رشد تولید پیوسته مورد تاكید رییس دولت یازدهم بوده و هست، گفت: دولت سیاست افزایش تولید و اشتغال زایی را در راس برنامه های خود دارد.

سیام**9012**1058**1436
۰ نفر