۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۹:۰۶
کد خبر: 81424319
T T
۰ نفر

درخواست احضار قضایی 100 مقام دولت سابق

۲۲ آذر ۱۳۹۳، ۹:۰۶
کد خبر: 81424319
درخواست احضار  قضایی 100 مقام دولت سابق

تهران – ایرنا – وكیل شكات مرتضوی در پرونده تخلفات تامین اجتماعی از تنظیم لایحه ای درباره درخواست احضار عوامل دولت قبل، هیات مدیره سابق بانك رفاه كارگران و شركت‌های زیر مجموعه تامین اجتماعی در این پرونده خبر داد.

خلیل بهرامیان روز شنبه در گفت‌و‌گو با خبرنگار حقوقی و قضایی گروه اجتماعی ایرنا افزود: در مجموع، این افراد بیش از 100 نفر هستند كه از دادسرا تقاضا كردم، دستور احضار همه آنها را صادر كند.

وكیل شكات مدیر عامل اسبق تامین اجتماعی افزود: روز دوشنبه هفته جاری، لایحه خود را به بازپرس شعبه 15 دادسرای كاركنان دولت تقدیم خواهم كرد.

وی ادامه داد: در این لایحه همچنین از بازپرس پرونده درخواست كرده‌ام، گزارش سال 89 كمیته تحقیق و تفحص مجلس از تامین اجتماعی كه اسامی تمامی این افراد در آن گزارش ذكر شده، مورد بررسی قرار گیرد.

بهرامیان همچنین در خصوص معرفی و پیگرد نمایندگانی كه از مرتضوی كارت هدیه دریافت كرده بودند، افزود: مرتضوی این افراد را معرفی نمی كند اما ما به دنبال آن هستیم تا نمایندگانی را كه تحت هر عنوانی از مرتضوی پول یا كارت هدیه گرفت اند، معرفی تا تحت پیگرد قرار بگیرند.

مرتضوی آخرین بار، سوم آذر ماه در خصوص پرونده تخلفات تامین اجتماعی در دادسرا حضور یافت و پس از پایان جلسه بازپرسی گفت: یكی از سؤالات بازپرس، درباره پرداخت‌ها به حدود 100 نماینده مجلس بود و كل مبلغ نیز حدود 200 میلیون تومان برآورد می‌شد كه به علت عدم ‌ارائه فهرست نمایندگان گیرنده هدیه اسامی آنان را پرسیدند.

وی افزود، مستندات پرداخت این وجوه، اسناد سازمان تأمین اجتماعی است كه آنها را ارائه كردم.

نامبرده خاطر نشان كرد: درباره علت عدم ارائه مشخصات نمایندگان مجلس توضیح دادم كه چون آقای محجوب قصد داشتند از این فهرست استفاده سیاسی كند و با تبلیغات كاذب آبروی برخی نمایندگان را ببرد، این مسئولیت را قبول كردم و فهرست را به آنها ارائه نكردم .

مرتضوی ادامه داد،الآن نیز ارائه نمی‌كنم و اگر كه دستگاه قضایی لازم دانست كه این فهرست ارائه شود، در اختیار من است و چون به مقامات قوه قضاییه اطمینان دارم كه آنها جنبه تبلیغاتی ندارند و دنبال افشای فهرست نیستند، آن را ارائه می‌كنم ولی به آقای محجوب ندادم چون می‌دانستم كه وی اهداف سیاسی و حزبی از این ماجرا دارد.

ورزشی(4)**9140**1436
۰ نفر

سرخط اخبار جامعه