۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81418117
T T
۰ نفر

بارندگی و افزایش بیماران تنفسی در خوزستان

۱۷ آذر ۱۳۹۳، ۹:۳۹
کد خبر: 81418117
بارندگی و افزایش بیماران تنفسی در خوزستان

اهواز- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشكی جندی شاپور اهواز گفت: بدنبال بارندگی های پاییزی آمار بیماران بستری شده در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های خوزستان بویژه اهواز و دشت آزادگان نسبت به بیماران بستری شده این بخش در پاییز پارسال به شدت افزایش یافته است.

'اسماعیل ایدنی' یكشنبه شب در جلسه شورای حفاظت كیفی رودخانه كارون و كارگروه گرد و غبار، در محل استانداری خوزستان افزود: از ابتدای فصل بارندگی های امسال تاكنون در خوزستان، تعداد مراجعان ناشی از مشكلات تنفسی، نسبت به پاییز پارسال كمتر شده، اما تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت های ویژه افزایش یافته كه این مساله نگران كننده است.

وی بیشترین تعداد مراجعیی مشكلات تنفسی در پاییز امسال را ناشی از بارندگی هایی كه از آن باران آلوده یاد كرد در شهرهای اهواز و دشت آزادگان دانست و گفت: این رقم در حالی است كه پاییز پارسال بیشترین مراجعات در شهرهای اهواز و امیدیه بود.

دكتر ایدنی گفت: بحران بیماری تنفسی همزمان با باران های آلوده، پارسال مسوولان را متوجه آلودگی هوای خوزستان بویژه شهر اهواز كرد.

وی افزود: در 10 آبان پارسال به دنبال بارندگی آلوده، دو هزار و 600 نفر در شهر اهواز به بخش اورژانس بیمارستان ها مراجعه كردند كه به دلیل مراجعه این تعداد، بیمارستان ها با كمبود دارو روبرو شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشكی اهواز گفت: در اواخر آبان پارسال بار دیگر مشكلات تنفسی ناشی از باران آلوده در اهواز افزایش یافت و بیش از 20 هزار مورد به بیمارستان ها مراجعه داشتند.

ایدنی افزود: در این خصوص كمیته بحران در خوزستان تشكیل شد كه مطالعاتی بر روی بیماران با مركزیت دانشگاه علوم پزشكی انجام گرفت.

امسال نیز با نخستین باران پاییزی در 30 مهر در خوزستان یك هزار نفر به دلیل مشكلات تنفسی به مراكز درمانی مراجعه و درمان شدند.

پارسال نیز به دنبال بارندگی هایی كه برخی از آن به عنوان باران های اسیدی نام بردند شمار زیادی از شهروندان دچار مشكلات تنفسی شده و به مراكز درمانی و بیمارستان های خوزستان بویژه اهواز مراجعه كردند.

به دنبال بروز این مشكل، مدیركل محیط زیست خوزستان با بیان اینكه عوامل این حادثه در دست بررسی است گفته بود كه آلودگی تاسیسات نفتی و صنعتی، آتش زدن مزارع نیشكر، انباشت زباله، سكون هوا و رطوبت 95 درصدی از جمله عوامل بروز پدیده باران های اسیدی در اهواز است.

538/7161/640
۰ نفر