۱۰ آذر ۱۳۹۳، ۷:۱۴
کد خبر: 81408121
T T
۰ نفر
درگيري هواداران دو تيم اسپانيايي يك كشته برجاي گذاشت

تهران - ايرنا - درگيري ميان طرفداران دو تيم فوتبال اسپانيايي اتلتيكو مادريد و دپورتيوو آكرونيا در مادريد پايتخت اسپانيا يك قرباني برجاي گذاشت.

به گزارش ايرنا به نقل از رسانه هاي اسپانيايي، قرباني مردي 43 ساله به نام 'جيمي'، متاهل و داراي يك فرزند چهار ساله بود كه در درگيري ميان هواداران افراطي تيمهاي اتلتيكو و دپورتيوو در اطراف ورزشگاه ويسنته كالدرون به درون رود 'مانزانارس' مادريد سقوط كرد و جان خود را از دست داد.

بر اساس گزارشها، درگيري دو طرف كه در آن، دهها نفر شركت داشتند، بيش از 11 مجروح نيز برجاي گذاشت كه در ميان آنها، سه نفر از آنها كه با چاقو و سه تن ديگر كه مورد اصابت جسم سخت قرار گرفته اند، وضعيت وخيمي دارند.

يك پليس نيز از ناحيه دست دچار شكستگي شده است.

بنا به گزارشها، درگيريهاي هواداران افراطي دو تيم حوالي ساعت 9 صبح ديروز - سه ساعت مانده به آغاز مسابقه در ورزشگاه ويسنته كالدرون- آغاز شده بود، در حالي كه آنها از چند روز قبل نيز از طريق شبكه هاي اجتماعي عليه يكديگر رجزخواني مي كردند.

با ورود اتوبوسهاي حامل طرفداران تيم دپورتيوو به مادريد، درگيري هواداران دو تيم در اطراف رود مانزانارس كه از شهر مادريد و كنار ورزشگاه اتلتيكو مي گذرد، شروع شد و دهها نفر مسلح به راكتهاي بيسبال، ميله هاي آهني، ترقه و چماق به جان هم افتادند و صندلي ها، قاشق و چنگالها و تمامي وسايل يك رستوران را نيز بسوي يكديگر پرت كردند.

به گفته شاهدان، در اين ميان، جيمي از سوي يك گروه 40 نفره مورد ضرب و شتم و كتك كاري قرار گرفت و سرانجام، به درون رودخانه پرت شد. اندكي بعد، پليس و امدادگران به محل رسيدند اما ديگر دير شده بود.

'انريكه سره زو' رييس باشگاه اتلتيكو با ابراز تاسف از اين واقعه گفت:' اين اقدام هيچ ارتباطي با رنگ هر يك از باشگاههاي فوتبال ندارد و امري محكوم است.'

رسانه ها گزارش داده اند درگيري هواداران دو تيم حتي به داخل زمين مسابقه نيز كشيده شده بود و بازيكنان دو تيم بارها با خطاهاي خطرناك يكديگر را متوقف كردند.

اين ديدار كه در هفته سيزدهم ليگ باشگاه هاي اسپانيا موسوم به لاليگا برگزار شد، در پايان با برتري 2 بر صفر تيم ميزبان همراه شد تا اتلتيكو مادريد با 29 امتياز به رتبه دوم جدول رده بندي صعود كند. در مقابل، لاكرونيا با قبول هفتمين شكست فصل خود با 10 امتياز به رتبه هجدهم جدول رده بندي سقوط كرد تا به عنوان تيم قعر نشين، خطر حذف را با تمام وجود حس كند.

شبس ** 1551
۰ نفر