۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81376320
T T
۰ نفر

'كاناوارو' جانشين 'ليپي' در تيم گوانگژو شد

۱۵ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۸
کد خبر: 81376320
'كاناوارو' جانشين 'ليپي' در تيم گوانگژو شد

پكن - ايرنا - فابيو كاناوارو مدافع سابق تيم ملي فوتبال ايتاليا هدايت تيم چيني 'گوانگژو اورگراند' را بر عهده گرفت.

به گزارش ايرنا، در مراسم ويژه اي كه به همين مناسبت چهارشنبه شب با حضور مارچلو ليپي سرمربي پيشين اين تيم و مسوولان باشگاه گوانگژو برگزار شد، هدايت اين تيم چيني به ستاره سابق تيم ملي فوتبال ايتاليا سپرده شد.

براساس گزارش تلويزيون 'سي سي تي وي' چين قرار است مارچلو ليپي به عنوان مدير فني و كاناوارو به عنوان سرمربي، اين تيم را در فصل جاري رقابتهاي سوپر ليگ چين هدايت كنند.

ليپي پس ازآنكه اين تيم را به مقام قهرماني در ليگ باشگاههاي چين رساند از سمت خود كناره گيري كرد.

باشگاه 'گوانگژو اورگراند' در سال 1954 ميلادي تاسيس شد و عنوان قهرماني در سوپر ليگ جام حذفي باشگاههاي چين را نيز در كارنامه دارد.

اين تيم همچنين در ليگ قهرمانان آسيا در سال 2013 به مقام قهرماني دست يافت.

ليپي پس از استعفا از سمت خود، دليل كناره گيري اش را مشكلات خانوادگي عنوان كرد و يادآور شد كه دوري از خانواده او را مجبور به اين كار كرده است.

وي در عين حال خاطر نشان كرد كه كناره گيري او به معني رفتن از تيم نيست چرا كه در شرايط كنوني به عنوان مدير فني به همكاري خود با تيم ادامه خواهد داد.

كاناوارو فوتباليست نام‌آور ايتاليايي متولد شهر ناپل است. او كاپيتاني تيم ملي ايتاليا را در جام جهاني 2006 بر عهده داشت و عنوان بهترين فوتباليست جهان در اين همين سال را نيز كسب كرد.

او كه بازي خود را از تيم فوتبال ناپولي آغاز كرد اولين بازي باشگاهي اش را در مقابل تيم يوونتوس در تاريخ 7 مارس 1993 انجام داد.

او سابقه بازي در تيم‌هاي پارما، اينترميلان، رئال مادريد و الاهلي امارات را دارد.

كاناوارو پس از حذف زودهنگام ايتاليا از مسابقات جام جهاني فوتبال در سال 2010، به عضويت تيم الاهلي امارات در آمد.

آساق ** 1597**7074**

سرخط اخبار جهان