۱۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۳:۵۲
کد خبر: 81375320
T T
۰ نفر
آمادگی كره جنوبی برای كمك به قطر در جام جهانی فوتبال

پكن - ایرنا - كره جنوبی اعلام كرد كه آماده است به قطر در ایجاد زیرساخت ها، تاسیسات، اماكن و راه اندازی پروژه‌های ورزشی در جام جهانی فوتبال كمك كند.

كشور قطر میزبان بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال در سال 2022 است كه با شركت 32 تیم برتر جهان در ماههای بین ژوئن و ژوییه در این كشور برگزار می شود.

«پارك گئون هی» رئیس جمهوری كره جنوبی كه امروز میزبان «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر بود این پیشنهاد همكاری ورزشی را مطرح كرد.

«گئون هی» در این دیدار اعلام كرد كه كره جنوبی با توجه به داشتن تجربه برگزاری جام جهانی فوتبال می تواند تجارب خود را در اختیار قطر قرار دهد.

وی در عین حال ابراز امیدواری كرد كه قطر به شركت های كره‌ای اجازه دهد در ساخت و اجرای پروژه های ورزشی به منظور برگزاری جام جهانی فوتبال مشاركت بیشتری در این كشور داشته باشند.

«پارك گئون هی» همچنین در این دیدار خاطرنشان كرد كه سئول می تواند مبلغ یكصد میلیارد دلار در رابطه با چنین فعالیت های سرمایه گذاری كند.

كره جنوبی و ژاپن مشتركا برگزار كننده هفدهمین دوره جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۰۲ بودند.

«تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر نیز با استقبال از سخنان رئیس جمهور كره، اجرای آن را نقطه عطفی در توسعه روابط دو كشور دانست.

وی گفت: دوحه علاوه بر استفاده از تجارب ارزنده كره در خصوص تاسیس اماكن ورزشی و ورزشگاهها، در پی استفاده از توانایی های دیگر این كشور در زمینه های بهداشتی، دفاعی، اطلاعات و فناوری است.

فیفا در حالی میزبانی بیست و دومین دوره جام جهانی فوتبال را به قطر داد كه آمریكا، كره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم برای كسب این میزبانی اعلام آمادگی كرده بودند.

جدی ترین رقیب قطر در سال 2010 زمانی كه فیفا قصد داشت در آن سال میزبان این دوره را انتخاب كند، استرالیا بود و همگان تا دقایق آخر با توجه به وسعت كم قطر و شرایط نامطلوب آب و هوایی، شانس استرالیا برای میزبانی را بیشتر می‌دانستند اما قطر با توجه به لابی‌های احتمالی خود، ثروت عظیم گازی و رسانه‌هایش میزبانی این مسابقات را از استرالیا ربود.

هر چند در آن زمان نمایندگان فیفا به دریافت رشوه های كلان از سوی امیر قطر متهم شده بودند اما در نهایت این قطر بود كه توانست امتیاز این میزبان را از دستان سایر رقبا برباید.

آساق5 ** 1597 **1446

سرخط اخبار جهان