۱ آبان ۱۳۹۳، ۱۴:۱۴
کد خبر: 81360748
T T
۰ نفر
شايعه، اسيد پاشيده شده بر روح و روان مردم اصفهان

اصفهان - ايرنا- امروز هشت روز از آخرين جنايت اسيد پاشي در اصفهان مي گذرد، اما در اين هشت روز عده اي در فضاي مجازي و محافل مردمي با شايعه سازي روح و روان مردم اين شهر را بيش از تيزي هر اسيدي، اسيد پاشي كرده اند.

غروب چهارشنبه 23 مهر آخرين مورد از دو مورد اسيد پاشي مطرح در اصفهان رخ داد و تداوم زندگي زني پاك از زنان اين ديار را با اخلال و رنج جدي همراه كرد و نشاط را از خانواده اي گرفت.

جنايت چنان هولناك و درد آور است كه هر انساني با هر مسلك و مرامي را به شدت غمناك و نگران مي كند.

بدون ترديد اين جنايت نابخشودني است و مقامات قضايي نيز وعده داده اند كه براي عامل يا عاملان آن اشد مجازات را در نظر بگيرند و اين خواست افكار عمومي نيز هست.

عمل وحشيانه اسيد پاشي به خودي خود براي نگران كردن جامعه اي كافي است اما متاسفانه عده اي با غرض و يا از سر ناآگاهي اين روزها با شايعه سازي و نشر شايعات از نظر رواني و روحي با عامل يا عاملان اسيد پاشي همراه شده اند و بر روح و روان كودك و نوجوان و جوان و بزرگسال اين شهر اسيد مي پاشند.

ابزار جديد انتقال اطلاعات روي رايانه و تلفن همراه هم وسيله اي شده است براي اينكه شايعه سازان روح و روان مردم را بيشتر و سريعتر و گسترده تر آزار دهند.

در روزهاي گذشته تقريبا هر روز روي شبكه هاي به اصطلاح اجتماعي با ذكر آدرس و شرح ماجرا خبر از مورد جديدي از اسيد پاشي داده شده است و حتي از اسيد پاشيدن روي دو پسر نيز خبر دادند تا نگراني جديدي براي مرداني كه نگران زنان هستند بيفزايند.

نشر دهندگان اين شايعات بي اساس و دروغ گاه به قول معروف قسم حضرت عباس هم مي خورند و خاله و عمه و دوست خود را به عنوان شاهد عيني معرفي مي كنند.

شايد اگر چند ماه قبل حادثه اسيد پاشي به هر علت اتفاق مي افتاد، خبر آن در سطح عمومي منتشر نمي شد اما بسيار بعيد است كه اين روزها چنين حادثه اي براي خانواده اي رخ دهد و آن را پنهان كند، زيرا حداقل نفع مطرح كردن حادثه در سطح عمومي اين است كه با توجه به فضاي ايجاد شده به لحاظ درماني فرد حادثه ديده مورد توجه بيشتر قرار مي گيرد.

ابزار اطلاع رساني هم آنچنان سهل الوصول شده كه هيچ مقام و دستگاهي قادر نيست جلو نشر اخبار و عكس اين نوع حوادث را بگيرد و بر آن سرپوش گذارد و كافي است براي نشر خبري اراده وجود داشته باشد تا چند دقيقه بعد سر از آن سوي عالم هم در بياورد.

اما در اين روزها در مورد هيچيك از شايعاتي كه در باره اسيد پاشي مطرح شده جز داستان ساختگي و شنيده شده اوليه، مطلب و يا عكسي منتشر و يا ديده نشده است و اين خود گواه ديگري بر بي اساس بودن اين شايعات است.

البته اين دلايل را براي اين مطرح نمي كنيم كه بگوييم احتمال اسيد پاشي ديگر اصلا وجود ندارد چون اين عمل وحشيانه از دهها سال قبل در جهان سابقه دارد و بدون ترديد باز هم در سراسر جهان تكرار خواهد شد، منظور اين است كه با شايعات و دروغ پراكني نبايد روح و روان مردم را آزار داد.

اين شايعات چنان نگراني ايجاد كرده است كه حالا طراحان اصلي آن به خود اجازه داده اند كه مردم را دعوت كنند كه در خانه هايشان بنشينند و كار و درس و زندگي را تعطيل كنند.

شايد در نگاه اول به نظر برسد كه طراحان و ناشران شايعات نگران ديگران هستند اما واقعيت اين است كه اين شايعات و دعوت ها نه تنها كمك به آرامش جامعه و رفع نگراني نمي كند كه با ايجاد ترس و نگراني آثار مخرب روحي و رواني بخصوص بر كودكان مي گذارد، آثاري كه شايد در آينده منجر به اين شود كه فردي چنان شخصيت ضد اجتماعي پيدا كند كه خود دست به اقدامي مشابه اسيد پاشي بزند.

از سوي ديگر در حالي كه نيروهاي انتظامي و امنيتي با تمام توان براي تامين امنيت مردم تلاش مي كنند و حضور علني آنها در سطح شهر اصفهان بيانگر اين تلاش شبانه روزي است، اين شايعات به نوعي چوب لاي چرخ فعاليت تامين كنندگان نظم و امنيت هم مي گذارد.

بدون ترديد ماموران انتظامي و امنيتي كه بدنبال شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان اسيد پاشي هستند، اين شايعات را حداقل در حد پيگيري صحت آن دنبال مي كنند و براي آن وقت مي گذارند و اين وقتي است كه بايد صرف ماموريت اصلي مي شده است.

در اين ميان در حالي كه عده اي در داخل با شايعه سازي موجب رنجش مردم شده اند، رسانه هاي بيگانه هم آتش بيار معركه و دايه مهربانتر از مادر بخصوص براي زنان ايراني شده اند.

اين دلسوزي فريبكارانه در حالي است كه كم نيستند زنان ايراني كه با بمب هاي شيمايي اهدايي گردانندگان پشت صحنه اين رسانه ها، همچون مصدومان اسيد پاشي آسيب ديده اند و شماري از آنها شهيد شده اند و عده اي هم سالهاست كه با رنج آن دست به گريبانند.

در كشورهاي همسايه ما عوامل داعشي مورد حمايت سران كشورهاي استكباري صدها زن را به خاطر داشتن عقيده مخالف خود كشته اند و شمار بسياري را به بردگي جنسي گرفته اند و يا در بازارهاي برده فروشي فروخته اند اما هرگز اين رسانه ها اينچنين براي اين زنان سوگواري نكرده اند.

اين رسانه هاي بيگانه كه از هر فرصتي عليه آرمانها و اخلاق ايراني و اسلامي مردم ايران استفاده مي كنند تلاش دارند كه اسيد پاشي در ايران را به مخالفت با بدحجابي و آن هم از سوي نيروهاي حزب الهي و بسيجي نسبت دهند.

بسيجيان اين سرزمين براي دفاع از ناموس اين كشور در مقابل ارتش بين المللي صدام دهها هزار شهيد و معلول داده اند و زخم عميق بمب هاي شيميايي كه همچون اسيد دردناك است را به جان خريده اند و اين نهايت بي انصافي است كه چنين نسبتي به آنها داده شود.

آنها آنقدر جوانمرد، شجاع و قدرتمند هستند كه هرگاه احساس نياز حتي براي برخورد با بدحجابي كنند علني و با نام و نشان به ميدان بيايند و نياز به دست زدن به هيچ عمل پنهاني ندارند و اين براي دوست و دشمن يقين است.

از سوي ديگر هيچيك از دو مصدوم اسيد پاشي در اصفهان را با معيارهاي اين روزها نمي توان بدحجاب ناميد و اين در حالي است كه يكي از آنها از خانواده اي انقلابي است كه پدر و برادرش ماهها سابقه حضور در جبهه دارند.

همه اينها را گفتيم تا شما برادر و خواهر شهروند شهر زيباي اصفهان و ايران اگر خبري از اسيد پاشي و يا موارد مشابه را دريافت كردي كه در آن تقاضاي كپي و ارسال براي ديگران هم شده بود براي فشار دادن دكمه ارسال كمي تامل كني تا همراه آزار دهندگان روح و روان مردم نشوي.

607
۰ نفر