۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳
کد خبر: 81359643
T T
۰ نفر

اعتراض متقاضیان مسكن مهر پردیس

۳۰ مهر ۱۳۹۳، ۱۵:۴۳
کد خبر: 81359643
اعتراض متقاضیان مسكن مهر پردیس

تهران بزرگ - ایرنا - متقاضیان مسكن مهر شهرستان پردیس خواستار عدم افزایش قیمت جدید و تسریع در ساخت و ساز با هدف اتمام پروژه های مسكن مهر، شدند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، نظر به مصاحبه اخیر مدیر عامل شركت عمران پردیس مبنی بر تصویب افزایش قیمت مجدد مسكن مهر آن هم با وجود تاخیر بسیار زیاد ساخت و سازها، بیش از 400 نفر از متقاضیان مسكن مهر با جمع شدند مقابل محل شركت عمران پردیس خواستار عدم افزایش قیمت جدید و تسریع در تحویل واحدهای خود شدند.

متقاضیان مسكن مهر ابتدا مقابل پارك مشاهیر واقع در میدان امام(ره) پردیس گردهم آمده، سپس بعد از حضور همه افراد، به صورت دسته جمعی به سمت شركت عمران پردیس حركت كردند.

'مسعود رستمی' یكی از متقاضیان مسكن مهر پردیس در گفت و گو با ایرنا اظهار كرد: مسكن مهر از جمله پروژه های عمرانی دولت در چند سال اخیر است گرچه توانسته مشكلات بازار مسكن را تا حدودی برطرف كند و امید خانه دار شدن را برای جوانان و اقشار كم درآمد فراهم سازد ولی همچنان با مشكلاتی روبه روست.

وی با بیان اینكه پروژه مسكن مهر پردیس ازجمله پروژه های مورد توجه دولت در طی سال های گذشته بوده است، بیان كرد: با وجود آنكه مسكن مهر پردیس از جمله پروژه های مطرح و مورد توجه مسوولان بوده ولی همچنان با مشكل مواجه است.

این متقاضی از جمله موضوعات مورد توجه و عامل اصلی این تجمع را افزایش مجدد قیمت مسكن مهر و پرداخت مبلغی بیشتر از میزان قراردادهای منعقده با متقاضیان دانست و گفت: با وجود آنكه قرارداد 27 میلیون تومانی جهت اتمام و تحویل واحدهای مسكونی با متقاضیان بسته شده ولی همچنان اعلام پرداخت مبلغی دیگر جهت تحویل توسط شركت عمران به گوش می رسد.

رستمی ادامه داد: از دیگر سوی، زمان تحویل نیز به تاخیر افتاده و همچنان متقاضیان در بلاتكلیفی به سر می برند.

'حسن ولی پور' مدیرعامل شركت عمران پردیس در گفت و گوی تلفنی با ایرنا به تجمع متقاضیان مسكن مهر این شهرستان و علت اعتراض های آنان پرداخت و اظهار كرد: طبق قراردادی كه با انجمن انبوه سازان صورت گرفته، مقرر بود واحد های مسكن مهر در سال های 90، 91 و 92 تحویل متقاضیان شود.

وی ادامه داد: شركت عمران پردیس در راستای اتمام واحد های مسكن مهر اقدامات لازم را انجام داده و آمادگی جهت تحویل 15 هزار واحد مسكن مهر در این منطقه را دارد ولی مشكل اصلی روند كند ساخت واحد ها نیست.

مدیرعامل شركت عمران پردیس بیان كرد: در حال حاضر مشكل اصلی جهت تحویل واحدها به متقاضیان، تامین خدمات روبنایی و زیربنایی است كه این مهم نیازمند حضور، تعامل و تامین این خدمات توسط وزارتخانه های نیرو و ... است.

ولی پور گفت: شركت عمران در تحویل واحدها مشكلی ندارد ولی عدم تحویل آنها تاكنون به دلیل نداشتن خدمات زیربنایی و روبنایی بوده كه در صورت اتمام آن توسط وزارتخانه های مربوطه این مهم نیز حل می شود.

این مقام مسوول با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطرنشان كرد: پروژه مسكن مهر از جمله پروژه های مهم دولت است كه با توجه به پیام رهبر معظم انقلاب، باید با عزم ملی و مدیریت جهادی در راستای تامین مطالبات مردم گام برداشت.

وی همچنین در خصوص افزایش میزان قیمت مسكن مهر نیز گفت: در راستای تعاملات صورت گرفته و تخصیص اعتبار كافی به پیمانكاران، میزان افزایش مجدد قیمت كاهش خواهد یافت و امید داریم بخشی از واحد ها را تا پایان سال و بخشی دیگر را تا پایان سال 94 تحویل دهیم.

لازم به ذكر است، اجرای طرح مسكن مهر در شهر جدید پردیس واقع در شمال شرقی شهر تهران از سال 82 آغاز شده بود، اما ساخت و ساز 80 هزار واحد مسكن مهر در فازهای 3،5 و 8 این شهر از سال 91 آغاز شد كه قرار است طبق وعده مسوولان تا پایان سال 94 همه این واحدها تحویل داده شوند.

تهرام/7246/1565 / 1539
۰ نفر