۷ مهر ۱۳۹۳، ۱:۰۵
کد خبر: 81330420
T T
۰ نفر
رييس كانون وكلا: نبايد كاري كنيم كه استقلال نهاد مدني وكالت زير سوال برود

تهران- ايرنا- رييس كانون وكلاي دادگستري مركز با انتقاد از برخي اظهارات مقامهاي قضايي در باره وكلا هشدار داد نبايد كاري كنيم كه استقلال نهاد مدني وكالت زير سوال برود.

به گزارش خبرنگار حقوقي- قضايي ايرنا، علي نجفي توانا يكشنبه شب در همايش 'دفاع مقدس از جبهه تا محكمه' كه با حضور 'محمدجعفر منتظري' رييس ديوان عدالت اداري به منظور تجليل از وكلاي ايثارگر برگزار شده بود، گفت: 'آنچه متاسفانه شايد موجب نوعي سوء برداشت شده، اين است كه وكلاي دادگستري مي خواهند خارج از ارزش ها عمل كنند در حالي كه اعضاي اين كانون غيرخودي نيستند و يك سوم آنها از بازنشستگان قضايي، بخشي از آنها از ايثارگران و بقيه نيز جوانان بعد از انقلاب هستند.'

وي خاطرنشان كرد: در هر دسته اي امكان تخلف وجود دارد و ما آماده ايم با تشكيل كميته اي بررسي كنيم كه آيا تخلف وكلا بيشتر از بقيه حرفه هاست؟

نجفي توانا با بيان اينكه بتازگي با حجت الاسلام والمسلمين 'غلامحسين محسني اژه اي' معاون اول قوه قضاييه و سخنگوي آن ديدار داشته است، گفت: ايشان گفته است كه 21 وكيل متخلف دستگير شده اند. من فهرست اين وكلا را براي برخورد با آنها خواسته ام اما هنوز چيزي به ما اعلام نشده است.

وي ادامه داد: ما به دنبال توسعه روابط اقتصادي، سياسي و فرهنگي با دنيا هستيم و شرط سرمايه گذاري خارجي در كشور وجود يك قاضي و وكيل مستقل در جامعه است. از اين رو نبايد كاري كنيم كه استقلال نهاد مدني وكالت زير سوال برود.

نجفي توانا در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه استقلال نهاد مدني وكالت نه تنها هيچ تعارضي با قوه قضاييه ندارد بلكه با ارزش هاي جمهوري اسلامي نيز مطابقت دارد، گفت: استقلال قانون گريزي نيست بلكه واگذار كردن كار وكلا به نهاد وكالت است.

وي خاطرنشان كرد: كانون وكلا از بدو تاسيس تا امروز ابزار نظارتي كافي داشته و در جهت تقويت آن عمل كرده ايم اما مداخله در گردش كاري وكلا نه به نفع وكلا، نه به نفع قوه قضاييه و نه به نفع نظام است.

نجفي توانا تصريح كرد: ما تا به امروز هزينه اي بر كشور تحميل نكرده ايم و با تمام قوا به شفاف سازي امور با سه قوه همراه بوده ايم.

رييس كانون وكلاي دادگستري مركز در بخش ديگري از سخنانش با بيان اينكه ايثارگران الگوي جواناني هستند كه ايثار را نه در گذشته بلكه در رفتار حال آنها مي بينند، گفت: به عنوان نماينده وكلا افتخار مي كنم كه بخش عمده اي از آنها، يادگاران دفاع مقدس هستند و اميدوارم اين ايثار و دفاع از مرزهاي كشور به عنوان الگو براي نسل جوان تداوم داشته باشد.

نجفي توانا افزود: وجود ايثارگران نشانگر استمرار دفاع از ميهن، قانون، عزت و شرف و همچنين دفاع از سلامت و عدالت قضايي، قانون پذيري و ارزش هاي معنوي حاصل از قانون است.

اجتمام(3)**9317**م.ب ** 1551

سرخط اخبار جامعه