۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۷:۵۱
کد خبر: 81326476
T T
۰ نفر
'ظفر خالدی' كوچكترین شهید كشور، درآغوش برادر شهیدش عروج كرد

شهركرد- ایرنا- شهید'ظفر خالدی' نوجوان ترین شهید دانش آموز چهارمحال وبختیاری به عنوان كم سن و سال ترین شهید كشور شناخته شده، این شهید با برادرش شهیدش هم پرواز شده و باهم به دیدار معبود شتافتند.

'گلی جان' مادر این دوشهید بزرگوار، خدا را شاكر است كه توانسته فرزندان صالحی تربیت و این فرزندان در راه امام (ره) و برای دفاع از نظام اسلامی مجاهدت كردند.

وی گفت: شهید ظفر خالدی تا سال اول راهنمایی درسش را خواند و در طول شش سال تحصیلش از شاگردان ممتاز و ورزشكار بود.

'گلی جان' گفت: این شهید بزرگوار بار اول از طریق تیپ 114امام حسین علیه السلام به جبهه اعزام شد و در عملیات های فتح خرمشهر و رمضان به همراه پدر و تنها بردارش حضور پیدا كرد.

وی اظهار داشت: شهید ظفرخالدی قبل از عملیات رمضان در مرخصی بود كه مرخصی خود را رها كرد و به من گفت: دلتنگ برادرم 'خدارحم' شده ام و خود را به عملیات رمضان رساند.

گلی جان گفت: در عملیات رمضان و در روز 23ماه مبارك رمضان مصادف با 23 مرداد سال 61 حین عملیات با برادرش در یك سنگر و در آغوش هم به شهادت رسیدند.

مادر شهیدان خالدی افزود: پیكر مطهر این شهدا كه مفقود الاثر شده بودند در تاریخ پنجم مردادماه 1378در منطقه شلمچه كشف و به لردگان منتقل شد.

این مادر شهید می گوید: شهید 'خدارحم خالدی' نیز به عنوان سرباز در جبهه ها حضور پیدا می كرد.

***

شهید ظفر خالدی فرزند خدابخش در سال 1349 در روستای 'تنگ كلوره' از توابع شهرستان لردگان به دنیا آمد.

این شهید نوجوان درخانواده ای متدین و مذهبی پرورش یافته و از كودكی نزد پدر و مادر خود با قرآن انس گرفته بود در سن پنج سالگی عشق به دین و مذهب او را به نماز و روزه تشویق می كرد.

این شهید با سن كم بر ناتوانی جسمی غلبه و به همراه خانواده در هنگام سحر برای روزه گرفتن بیدار می شد، قرآن می خواند، چنان با نماز، قرآن و روزه الفت گرفته بود كه ترك آن ممكن نبود.

شهید خالدی در مدرسه در فعالیت های ورزشی شركت می كرد و به كشتی علاقه زیادی داشت.

شهیدخالدی در طول زندگی كوتاه خود دوبار با امام خمینی(ره) دیدار داشت و عكس های امام (ره) را از بسیج به خانه می آورد و به دیوار نصب می كرد.

لباس های بسیجی اندازه قامت ظفر نبود و به اصرار لباس های برادرش را به خواهرش می داد تا برای او اندازه كند .

سال 1360هنگامی كه شهید خالدی 11 سال داشت، پدرش عازم جبهه شد موقع مرخصی اصرارهای مكرر شهید باعث شد او پس از بازگشت پدرش عازم جبهه شود.

او با شوق و ذوق فراوان با كاروان بروجن عازم صحنه نبرد شد، هنگام حركت مسئول كاروان به دلیل اینكه سنش كم بود مانع رفتن او شد ولی شهید با این بهانه كه سن واقعی اش از سن شناسنامه ای بیشتر است و بالاخره با اصرار فراوان توانست با كاروان اعزامی بروجن راهی جبهه شود.

این شهید بزرگوار در تاریخ 23مردادماه سال 61 درشلمچه درعملیات رمضان به شهادت رسید و پیكرش پس از17سال تحویل خانواده شد.

'خدارحم خالدی' برادر این شهید نوجوان نیز درسال 1339چشم به جهان گشود.

شهید 'خدارحم خالدی' نیز در كنار برادر نوجوانش در منطقه عملیاتی شلمچه به شهادت رسیدند.

پدر این شهدای سر افراز 'خدابخش خالدی' نیز كه جانباز 25درصد بود در سال 1370 به رحمت ایزدی پیوست.

7360/558/

سرخط اخبار استان‌ها