۳ مهر ۱۳۹۳، ۱۲:۰۴
کد خبر: 81325975
T T
۰ نفر
تولید فولاد خام در ذوب آهن اصفهان 51 درصد افزایش یافت

اصفهان- ایرنا- مدیر عامل ذوب آهن اصفهان گفت : تولید فولاد خام این شركت در شش ماه نخست امسال نسب به دوره مشابه سال گذشته 51 درصد افزایش یافت.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی ذوب آهن اصفهان، اردشیر سعد محمدی افزود: تولید فولاد خام این شركت به یك میلیون و 410 هزار تن رسید درحالیكه در نیمه نخست سال گذشته 933 هزار تن فولاد خام تولید شد.

وی ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری تولید آگلومره در ذوب آهن با رشد 56 درصدی به رقم یك میلیون و 866 هزار تن رسید و تولید كك بیش از 51 درصد و تولید محصولات فولادی نیز بیش از چهار درصد رشد داشته است.

مدیر عامل ذوب آهن در باره پروژه های توسعه ای این شركت گفت: نخستین محموله تجهیزات خط تولید ریل بارگیری شده و به زودی به ذوب آهن اصفهان می رسد و این پروژه طبق برنامه پیش می رود.

وی تصریح كرد: تولید ریل UIC60 با توجه به نیاز صنعت حمل و نقل ریلی كشور به این محصول، یكی از پروژه های ملی با ارزش است كه توسط متخصصان ذوب آهن در حال اجراست.

سعد محمدی همچنین از خرید كارخانه ای برای تولید تیر آهن بال پهن 20 تا 30 خبر داد و گفت: اكنون برای فنونداسیون ها و اسكلت ساختمان های نیمه مرتفع از قوطی استفاده می شود.

وی افزود: با راه اندازی این كارخانه در سال آینده، تیرآهن هایی با سایز 20 تا 30 در كشور تولید می شود كه در استحكام و شرایط فنی ساختمان ها بسیار موثر خواهد بود.

مدیر عامل ذوب آهن اضافه كرد: همچنین طرح «اسلیتر» نیز تا ماه آینده به مرحله اجرا در می آید تا بتوانیم میلگردهای سایز كوچك 12 را با استانداردهای جهانی با سه شاخه و تناژ بالاتر تولید كنیم كه در تقویت بازار صادراتی موثر است.

وی گفت: طرح نورد نیز برای برش تیر آهن ها مطابق استانداردهای جهانی در دست اجراست و تجهیزات لازم خریداری شده و مشكل چندین ساله در این بخش را حل می كند.

سعد محمدی ابراز امیدواری كرد با اجرای این پروژه در سال 94، شرایط برای تولید تیر آهن شیب دار و برش های منظم مهیا شود.

وی در باره محیط زیست و تصحیح كوره های كنورتور گفت: قرارداد نهایی با یك شركت اروپایی برای شروع عملیات ساخت سیستمی كه تمام غبار كنورتور ذوب آهن را تصفیه كند، بسته شده است.

وی درباره اقدامات ذوب آهن برای تامین مواد اولیه گفت: امسال شركت زغال سنگ البرز شرقی در شاهرود خریداری شد و برای افزایش تولید زغال در این شركت برنامه ریزی كرده ایم.

سعد محمدی ادامه داد: معدن طبس را هم به مدت 18 سال در اختیار گرفتیم كه شروع به كار كرده است.

وی افزود: هم اكنون در حال تدارك برای گرفتن محدوده سنگ آهن نیز هستیم تا چرخه مواد اولیه مورد نظر ذوب آهن را خود مدیریت كنیم.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان ابراز امیدواری كرد با روند مثبت توسعه، تولید در ذوب آهن در سال آینده به ظرفیت اسمی سه میلیون و 600 هزار تن برسد و طرح اساسی افزایش دو میلیون تنی تولید به مناقصه بین المللی گذاشته شود.

وی اظهار كرد: صادرات نیمه نخست سال جاری ذوب آهن حدود 60 میلیون دلار است كه امیدواریم با راه اندازی پروژه اسلیتر برای تولید میلگرد 12 با استاندارد جهانی، افزایش قابل ملاحظه یابد.

كارهای اجرایی احداث ساختمان واحدهای مختلف ذوب آهن اصفهان از سال 1346 آغاز و با ایجاد كارگاههای كك سازی، اگلومراسیون و كوره بلند شماره 1، در نیمه اول دی ماه 1350، بهره برداری از مجتمع با تولید چدن آغاز شد.

تولید محصولات فولادی نیز با راه اندازی بخش فولاد سازی و مهندسی نورد در دی ماه 1351 با ظرفیت 550 هزار تن در سال در این شركت شروع شد.

این كارخانه تولید كننده محصولات فولادی از جمله آهن، تیرآهن، مفتول، میلگرد و محصولات شیمیایی نظیر كك و سولفات آمونیم است.

د/7140/607
۰ نفر