۲۳ شهریور ۱۳۹۳، ۹:۱۲
کد خبر: 81311221
T T
۰ نفر
شش ميليارد ريال براي تجهيز هنرستانهاي استان قزوين اختصاص يافت

قزوين-ايرنا- رييس اداره فني و حرفه اي و كار دانش اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين از اختصاص شش ميليارد و 800 ميليون ريال اعتبار براي تجهيز هنرستان هاي فني و حرفه اي و كاردانش استان در سال تحصيلي جديد خبر داد.

'ساسان شهري' روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين ميزان اعتبار در راستاي تامين تجهيزات و تكميل زيرساخت هاي هنرستان هاي استان از طرف وزارت متبوع اختصاص يافته است.

وي اضافه كرد: ارتقاي كمي و كيفي سطح آموزش هاي عملي و كارگاهي در هنرستان ها، يكي از اولويت هاي مهم وزارت آموزش و پرورش است كه افزايش تجهيزات هنرستان ها نيز در راستاي تحقق همين هدف صورت مي گيرد.

شهري، از تحصيل 13 هزار و 500 دانش آموز در هنرستان هاي فني و حرفه اي و كار دانش استان در سال گذشته خبر داد و گفت: باتوجه به كاهش جمعيت دانش آموزي در سال تحصيلي جديد، حدود 12 هزار و 465 دانش آموز امسال در اين هنرستان ها تحصيل خواهند كرد.

وي، تعداد هنرستان هاي فني و حرفه اي استان را 40 واحد و كار دانش را نيز 100 واحد شامل دولتي، غيرانتفاعي، آموزش از راه دور و بزرگسالان ذكر كرد و افزود: در سال تحصيلي جاري دو واحد هنرستان در الوند و اقباليه راه اندازي و پنج رشته تحصيلي نيز به رشته هاي هنرستان هاي استان افزوده شده است.

شهري خاطرنشان كرد: در حال حاضر 26 رشته تحصيلي در هنرستان هاي فني و حرفه اي و 65 رشته نيز در كار دانش استان راه اندازي و فعال شده است.

اين مسوول يادآور شد: يكي از اهداف اصلي رشته هاي فني و حرفه اي، آموزش مهارتهاي مورد نياز بازار كار به نيروي جوان و مستعدي است كه بايد موتور محركه اقتصاد و صنعت باشند و در آينده در فعاليتهاي صنعتي و بازار كار مشغول شوند.

رييس اداره فني و حرفه اي و كار دانش اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين افزود: تطابق هر چه بيشتر اين آموزش ها با نيازهاي بازار كار، شاخص مهم موفقيت اين نهادها و مراكز آموزشي است.

200 هزار دانش آموز استان قزوين در مقاطع مختلف، همزمان با سال تحصيلي جديد در سر كلاس هاي خود حاضر مي شوند.

7388/ 614