۲۱ شهریور ۱۳۹۳، ۲۰:۲۵
کد خبر: 81309683
T T
۰ نفر
دومين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران گشايش يافت

تهران - ايرنا - همزمان با پخش فيلم هاي موبايلي هنرمندان دومين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران دقايقي پيش آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار سينمايي ايرنا آيين افتتاحيه دومين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران عصر امروز (جمعه) در پرديس سينمايي ملت و با حضور هنرمندان برگزار شد.

در اين آيين كه آثار بخش هنرمندان و با حضور برخي از آنها به نمايش درآمد ابتدا فيلم كوتاه آتيلا پسياني به نمايش درآمد.

در ادامه نيز رامبد جوان، فرهاد آييش را به روي سن دعوت كرد تا پيش از پخش فيلم موبايلي وي چند دقيقه اي صحبت كند. آييش نيز با اشاره به اينكه مادرم را در آمبولانس و به خاطر ترافيك از دست دادم بنابراين همين سوژه را براي ساخت فيلم انتخاب كردم.

بعد از فيلم آييش نيز نوبت به پخش فيلم بابك حميديان رسيد كه رامبد جوان با اشاره به اينكه حميديان به خاطر بازي در فيلم نتوانست خودش را به مراسم برساند از مردم خواست تا فيلم وي را تماشا كنند.

خسرو سينايي هنرمند بعدي بود كه فيلم موبايلي اش پخش شد. وي نيز در سخناني كوتاه با اشاره به اينكه زندگي هنرمندان بسيار زيبا است گفت: بنابراين من در فيلمم تلاش كرده ام اين زيبايي را به تصور بكشم.

به گزارش ايرنا پخش فيلم هنرمنداني چون قباد شيوا، مهدي مقيم نژاد، فاطمه معتمد آريا، ليلي رشيدي، گيزلا سينايي، علي مصفا و رضا يزداني از ديگر بخش هاي اين مراسم بود.

هيات داوران بخش عكس جشنواره متشكل از مهدي مقيم نژاد، سيف اله صمديان، محمود كلاري، حميد جبلي و شادي قديريان پس از ارزيابي 3963 عكس رسيده به مرحله داوري، 270 عكس را در بخش هاي اصلي، دانشگاه از نگاه همراه و تهران از نگاه همراه براي حضور در جشنواره فيلم و عكس همراه تهران معرفي كرد.

در بخش اصلي جشنواره از بين 2454 عكس راه يافته به مرحله داوري 100 عكس از 21 تا 28 شهريور ماه جاري در معرض ديد مخاطبان جشنواره قرار خواهند گرفت.

همچنين بخش دانشگاه از نگاه همراه نيز 355 عكس به جشنواره راه پيدا كردند كه از آن ميان 27 عكس در ايام جشنواره به نمايش در مي آيند.

در بخش تهران از نگاه همراه نيز 1095 عكس به مرحله داوري رسيده بود كه از اين تعداد 143 عكس براي حضور در جشنواره برگزيده شدند.

آرا نهايي هيات داوران و عكس هاي برگزيده هر بخش در مراسم اختتاميه جشنواره معرفي خواهد شد.

دومين جشنواره فيلم و عكس همراه تهران از 21 تا 28 شهريور ماه در پرديس سينما ملت برگزار خواهد شد.

فراهنگ**9246**1569