تولید 93 میلیارد مترمكعب گاز و 30 میلیون بشكه نفت خام در شركت نفت مناطق مركزی

سرخس - ایرنا - مدیرعامل شركت نفت مناطق مركزی ایران گفت: 93 میلیارد مترمكعب گاز، 25 میلیون مترمكعب میعانات گازی و 30 میلیون بشكه نفت خام در میادین متعلق به شركت نفت مناطق مركزی ایران تولید شده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، سلبعلی كریمی روز یكشنبه در مراسم افتتاح مخزن گازی شوریجه، اظهار داشت: این تولیدات عمدتا مربوط به میادین مشترك و میادین واقع در غرب و منطقه زاگرس بوده است.

وی با بیان آنكه در چهار ماه اول سال 93 نیز بیش از برنامه ارائه شده توانستیم تولید داشته باشیم، ادامه داد: در شركت ‌های نفت و گاز غرب، شرق و زاگرس اقدامات تعمیراتی لازم انجام شده و تلاش كردیم با هماهنگی با واحدهای پایین‌ دستی مانند پالایشگاه‌ها زمان تعمیرات را كاهش دهیم.

وی با اشاره به قول وزارت نفت برای تولید هزار مترمكعب گاز در كشور، افزود: شركت نفت مناطق مركزی ایران آمادگی دارد تا برای تحقق این وعده صد میلیون مترمكعب تولید گاز را افزایش دهد.

مدیرعامل شركت نفت مناطق مركزی ایران با بیان اینكه گستره جغرافیایی شركت نفت مناطق مركزی حدود 75 درصد مساحت كشور را تشكیل می‌دهد، اظهار داشت: باتوجه به ویژگی‌های جغرافیایی مناطق شمال شرقی كشور و قرار گرفتن در مرز تركمنستان در صدد تامین خوراك پایدار در این منطقه هستیم.

كریمی با اشاره به مزیت‌های ذخیره‌سازی گاز، گفت: با برداشت گاز در 120 روز سرد سال می‌توان صرفه‌جویی قابل توجهی را برای كشور كسب كرد.

مخزن ذخیره‌سازی گاز شوریجه صبح امروز با حضور وزیر نفت در استان خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

با بهره‌برداری از این مخزن گازی روزانه 10 میلیون مترمكعب گاز در فصل سرد سال برداشت شده و وابستگی كشور به واردات گاز از تركمنستان كاهش می‌یابد.

اقتصام(3)د.الف/2022**1558

سرخط اخبار اقتصاد