۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۱۳:۴۹
کد خبر: 81237077
T T
۰ نفر
تابستان سختي در پيش است، مردم و ادارات درمصرف برق همكاري كنند

تهران بزرگ - ايرنا - مديرعامل شركت برق منطقه اي تهران گفت: با توجه به بروز گرماي بي سابقه اخير براي تامين برق مشتركان، تابستان سختي را در پيش روي داريم و لازم است براي مديريت و برون رفت از اين وضعيت، شهروندان و دستگاههاي اجرايي در مصرف برق نهايت همكاري را با اين شركت داشته باشند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد زمان حسيني روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي با بيان اينكه در 10 روز اخير با گرماي بي سابقه و مستمر مواجه شده ايم، افزود: دماي متوسط تهران در 10 روز مشابه سال گذشته 32 درجه بود اما اين وضعيت امسال به 40 درجه افزايش يافته است و همين موضوع باعث شده تا رشد 18 درصدي در مصرف برق داشته باشيم كه بي سابق است.

وي گفت: پيش بيني ما اين بود كه در مرداد امسال افزايش پنج و نيم درصدي در مصرف برق داشته باشيم اما تنها در 10 روز گذشته 18 درصد افزايش مصرف برق داشتيم بنابراين تابستان سختي را در پيش روي داريم و ضروري است تا شركت برق يك سري اقدامات را براي تامين برق بيشتر انجام دهد و ازسوي ديگر مردم و ادارات نيز بايد در مصرف اين انرژي صرفه جويي كنند تا بتوانيم اين وضعيت سخت را مديريت كرده واز وضعيت بحران خارج شويم.

حسيني در پاسخ به سوال خبرنگار ايرنا مبني بر اينكه با توجه به احتمال ادامه خشكسالي و بارش كم چه تمهيداتي و راهكارهايي را شركت برق براي برون رفت از اين وضعيت براي سالهاي آينده انديشيده است ، گفت: برنامه هاي كوتاه مدت و دراز مدتي را براي كاهش مشكلات برق در دستور كار داريم كه برخي هزينه بر و زمان بر هستند.

وي افزود: در همين راستا دو نيروگاه برق را باهدف پايداري شبكه برق تا پايان سال وارد مدار خواهيم كرد.

وي تصريح كرد گرماي مداوم و كمبود سوخت مشكلات تامين برق را افزايش داده است كه درصدد رفع مشكلات هستيم.

مديرعامل شركت برق منطقه اي تهران از جمله راهكارهاي صرفه جويي در مصرف برق را استفاده از وسايل مصرفي با برچسب انرژي بالا، خاموش كردن لامپهاي اضافي و استفاده بيشتر از نور طبيعي عنوان كرد.

حسيني از شهروندان خواست از مصرف لوازم برقي پرمصرف در زمان پرباري خودداري كنند تا هم هزينه هاي برق كاهش يابد و هم شركت برق بتواند برق بيشتري را در اختيار مشتركين قرار دهد.

مدير شركت برق منطقه اي تهران زمان پرباري و اوج مصرف در روز را بين ساعت 11 تا 15 و شب را از ساعات 19 تا 23 عنوان كرد و گفت: در اين ساعات پرباري لازم است شهروندان سعي كنند از لوازم برقي پر مصرف استفاده نكنند چون كنتورهاي برق هزينه هاي مشتركين را در اين ساعات سه برابر بيشتر محاسبه مي كند.

حسيني تصريح كرد: نرخ برق مصرفي شهروندان در زمان هاي كم باري يك سوم كاهش خواهد يافت و ديگر زمانها به صورت معمولي محاسبه خواهد شد.

وي گفت: در راستاي فرهنگ سازي براي كاهش مصرف برق، جشنواره اي براي همه سازمان ها و ادارات در حوزه استحفاظي شامل تهران، البرز و قم در تابستان جاري برگزار خواهد شد.

حسيني افزود: اين جشنواره با هدف الگوپذيري مردم از ادارات در مصرف برق و همچنين كمك ادارات و دستگاهها براي ثبات شبكه برق با استفاده درست از نيروي برق اجرا مي شود .

وي گفت: بر اساس اين جشنواره ادارات بايد مستندات خود را براي فرهنگ سازي مصرف ، مديريت و صرفه جويي برق به اين شركت ارائه دهند و اختتاميه اين جشنواره در پايان مهر برگزار مي شود.

مديرعامل شركت برق منطقه اي تهران همچنين با بيان اينكه دو نوع نيروگاه حرارتي و برقابي داريم گفت: در مجموع اين نيروگاهها در حوزه استحفاظي شامل تهران، قم و البرز كه 16 ميليون نفرجمعيت را تحت پوشش دارند 11 هزار و 33 مگاوات برق توليد مي كنند كه 10 هزار و 218 مگاوات مربوط به نيروگاههاي حرارتي و يك هزار و 193 مگاوات هم مربوط به قسمت نيروگاههاي برقابي است .

حسيني افزود: از 30 ميليون مشترك برق در كشور هفت ميليون و 700 هزار نفر در حوزه استحفاظي تامين برق تهران قرار دارند .

تهرام/9977//1565
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد