۱ تیر ۱۳۹۳، ۱۴:۰۴
کد خبر: 81210885
T T
۰ نفر
سیداحمد خاتمی: اصولگرایان اپوزیسیون دولت یازدهم نیستند

بجنورد - ایرنا - عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت تهران گفت: اصولگرایان به جای اپوزیسیون دولت یازدهم نخواهند نشست.

به گزارش ایرنا آیت الله 'سیداحمد خاتمی' روز یكشنبه در همایش طلایه داران تبلیغ، سبك زندگی و آسیب های اجتماعی و اعتیاد در بجنورد اظهار كرد: دولت هم باید پایبند و نگهدار وحدت در جامعه باشد و بداند كه حرمت متولی به امامزاده است.

وی اضافه كرد: مسوولان باید از سخنرانی های چالش برانگیز در جامعه خودداری كنند و بدانند كه صحبت های چالش زا جواب دارد و بهتر است دولت كار خودش را انجام دهد.

آیت الله خاتمی افزود: صحبت های چالش برانگیز از سوی مسوولان موجب ایجاد حاشیه برای آن ها می شود پس باید از اموری كه موجب ایجاد حاشیه برای دولت می شود، پرهیز كنند.

امام جمعه موقت تهران گفت: تمام دولت های پس از انقلاب اسلامی كه در زمان بنیانگذار جمهوری اسلامی و چه در دوره رهبر معظم انقلاب تنفیذ گرفته اند، مشروعیت دارند و مورد تایید و حمایت همه قرار دارند.

*مشروعیت رییس جمهوری به تنفیذ حكم رهبری

آیت الله خاتمی افزود: مشروعیت رییس جمهوری مشروط به تنفیذ حكم وی از سوی رهبر معظم انقلاب است و تا زمانی كه تنفیذ صورت نگیرد، تنها با رای مردم، رییس جمهوری نمی شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: با این رویكرد قبل از تنفیذ حكم رییس جمهوری از سوی رهبری، ایشان تنها رییس جمهوری منتخب مردم محسوب می شود و بعد از اینكه رهبری حكمش را تنفیذ كرد، این فرد رییس جمهوری كشور است.

وی افزود: این كار برای رییس قوه قضاییه نیز هست، زیرا كه تا زمانی كه حكم رییس قوه قضاییه از سوی رهبری اعلام و منصوب نشود، رای قضات دادگاه ها مشروعیت ندارد.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری اضافه كرد: فقهای شورای نگهبان نیز از سوی رهبری منصوب می شوند و تا زمانی كه آنان از سوی رهبری منصوب نشوند، قوانین مجلس شورای اسلامی نیز وجاهت قانونی ندارد، زیرا كه شورای نگهبان باید این قوانین را تایید كند.

خاتمی افزود: براساس قانون جمهوری اسلامی، رهبری شخص اول كشور محسوب می شود و قانون نیز این اختیارات را به رهبری داده و تمام موارد طبق قانون تعریف شده است.

*قداست منبر بالاتر از یك جناح

امام جمعه موقت تهران گفت: دشمن به دنبال زدن برچسب جناحی به كسانی است كه در پی ولایت حركت می كنند.

آیت الله خاتمی افزود: همه ما بخصوص منبری ها باید از قرار گرفتن در جناح ها و گروه های سیاسی پرهیز كنیم و نگذاریم كه قداست منبر در اختیار یك گروه و جناح قرار گیرد.

وی اضافه كرد: مبلغان روحانی ما نیز باید از غلتیدن به سوی گروه ها و جناح های سیاسی پرهیز كنند، ولی تحلیل از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی داشته باشند.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افزود: ستون فقرات و عزت اسلام ولایت فقیه است و ما ولایت را تنها نخواهیم گذاشت.

*ولایتمدار واقعی می خواهیم

خاتمی گفت: ما ولایتمدار واقعی در جامعه نیاز داریم كه گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب، به عنوان ستون خیمه انقلاب باشد.

وی اضافه كرد: برخی بر این باورند كه اگر مرتب دم از رهبر معظم انقلاب بزنیم، بعد هر كاری می خواهیم می توانیم انجام دهیم، كه این رویكرد خطرناكی است و البته ما در كشور ولایتمدار شعاری كم نداریم.

وی اظهار كرد: ولایتمدار واقعی بدان معناست كه ما در هر حال رهرو راه ولایت باشیم.



*افراطی گری بلای جان جامعه

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری افراطی گری دینی را بلای جان اسلام دانست و گفت: افراطی گری در هر دو قسم آن، افراطی گری سنی و شیعی برای جامعه اسلامی خطرناك است.

آیت الله خاتمی افزود: افراطی های اهل سنت از این گروه سوءاستفاده می كنند و به آدم كشی دست می زنند كه نمونه آن گروهك داعش است كه سران بعثی نیز در آن حضور دارند و این ها گروه بی دینی هستند كه هر دست به هر جنایتی می زنند و پولشان نیز از عربستان تامین می شود.

وی اضافه كرد: افراطی های شیعه و سنی برای جهان اسلام مضرند و ما افراطی گری اهل تشیع را در جامعه محكوم می كنیم و مراجع تقلید ما بخصوص رهبر معظم انقلاب نیز فعالیت های گروه های افراطی شیعه را در اهانت به اهل سنت نمی پذیرند.

وی افزود: ما حق نداریم به نام شیعه به مقدسات اهل سنت توهین كنیم و این بر خلاف ایجاد وحدت بین مسلمانان است و از سنت رسول الله نیز به دور است.

وی اظهار كرد: دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف در بین مسلمانان شیعه و سنی؛ مسوولان با مردم و مردم با مسوولان هستند و ما باید مواظب این تحركات دشمنان باشیم.



*كشف حجاب در فیس بوك

امام جمعه موقت تهران گفت: برخی از طریق فیس بوك به دنبال كشف حجاب رضاخانی اند و كاری را كه رضاخان نتوانسته انجام دهد را از طریق سایت های مجازی تبلیغ می كنند.

وی اظهار كرد: ما به این گروه ها نیز اعلام می كنیم، شما هم كاری كه رضاخان نتوانسته انجام دهد، نمی توانید در این كشور انجام دهید و همانند رضاخان در اجرای این طرح خود ناكام خواهید ماند.

وی اضافه كرد: ما برای حجاب خواهان اجرایی شدن قانون مصوب شورای انقلاب سال 86 هستیم كه در این قانون 25 دستگاه فرهنگی را متولی امر حجاب دانسته است.

آیت الله خاتمی افزود: تمام دستگاه های فرهنگی همانند شورای هماهنگی، سازمان تبلیغات، نیروی انتظامی، دولت، دستگاه قضایی و سایر نهادهای مسوول باید در اجرای این قانون وارد میدان شوند.

وی از بانوان محجبه كشور نیز خواست تا حجاب را در جامعه تبلیغ كنند.

عضو هیات رییسه خبرگان رهبری افزد: دشمنان ما به دنبال تهی كردن جامعه از ارزش های اسلامی با تئوریزه كردن طرح سازش هستند.



* ادامه شعار مرگ بر آمریكا

امام جمعه موقت تهران گفت: ما هرگز با آمریكا سر سازش نخواهیم داشت و شعار 'مرگ بر آمریكا' برای همیشه باقی است.

خاتمی افزود: برخی در كشور بر این باورند كه ما باید به جای 1+ 5 با آمریكا سر میز مذاكره بنشنیم و با این كشور مذاكره كنیم و می خواهند بحث سازش با آمریكا را مطرح كنند.

وی اضافه كرد: تا زمانی كه آمریكا از شیطنت های خود علیه كشورمان دست برندارد، نمی توانیم با این كشور سازش كنیم. ك/2

2712/626/330
۰ نفر