۱۸ خرداد ۱۳۹۳، ۲۰:۳۰
کد خبر: 81193180
T T
۰ نفر
سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس: افراد بورسیه هیچ مشكلی ندارند

تهران- ایرنا- سخنگوی كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور مسوولین فعلی و گذشته شورای عالی بورسیه دانشجویان گفت: پس از مباحث مطرح شده مشخص شد كه افراد بورسیه هیچ مشكلی از نظر قانونی ندارند.

«قاسم جعفری» در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با تشریح مباحث طرح شده در جلسه امروز (یكشنبه) كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: بحث امروز كمیسیون درباره بورسیه برخی از دانشجویان بود كه در فضای تقریبا نامناسب رسانه ای مطرح شده بود.

وی تصریح كرد: پس از انتشار این مباحث، نظر كمیسیون آموزش و تحقیقات بر این بود كه جلسه ای با حضور مسوولان كنونی و گذشته سازمان امور دانشجویان و بورسیه تشكیل شود تا آنها حضور یابند و توضیحات خود را ارایه دهند و كشف حقیقت شود.

نماینده مردم بجنورد در مجلس با بیان اینكه دانشگاه ناموس علمی هر كشور است و نباید كاری كرد كه نسبت به آن بدبینی ایجاد شود، خاطر نشان كرد: امروز این جلسه تشكیل شد و دو طرف مباحث خود را ارایه دادند و اكثریت قریب به اتفاق اعضای كمیسیون به این نتیجه رسیدند كه افرادی كه بورسیه شده اند مشكلی ندارند و تحصیل خود را بر اساس مقررات انجام می دهند.

وی اظهار داشت: در عین حال مواردی بود كه معلوم شد، مسوولین كنونی و گذشته دچار تفسیر حقوقی متفاوتی از بخشنامه های شورای بورسیه دانشجویان هستند، اما معلوم شد كه نگاه هر دو گروه به حل مساله است.

جعفری تصریح كرد: دكتر صدیقی با كمال قاطعیت قبول دارد كه سه هزار نفری كه بورسیه هستند هیچ مشكلی ندارند؛ مثلا بیش از 930 نفر از مربیان دانشگاه ها هستند كه قبلا بر اساس قانون، جایابی و استخدام شده اند.

وی خاطر نشان كرد: تعداد بسیار زیادی از این سه هزار نفر، بورسیه نخبگان با درجات بالا هستند و تعدادی نیز بر اساس بخشنامه های ایثارگری بورسیه شده اند كه از نظر قوانین هیچ مشكلی ندارند و اگر مشكلی باشد موارد بسیار خاصی است كه قرار شد ظرف دو هفته آینده لیستی ارایه و نتیجه درباره آنها نیز روشن شود.

سیام**9103**1449
۰ نفر