۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲
کد خبر: 81169543
T T
۰ نفر

حداد عادل: ایران الگویی متفاوت در سیاست بین الملل است

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۶:۳۲
کد خبر: 81169543
حداد عادل: ایران الگویی متفاوت در سیاست بین الملل است

تهران- ایرنا- مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت كه جمهوری اسلامی می خواهد الگویی متفاوت در سیاست بین الملل و روابط خارجی به كشورهای دیگر ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، غلامعلی حدادعادل روز دوشنبه در دوازدهمین آیین دانش آموختگی دانشجویان خارجی دانشگاه های سراسر كشور در دانشگاه تهران با بیان این مطلب افزود: می خواهیم اگر قرار است كه از مظلوم حمایت شود از آن حمایت كنیم حال اینكه این مظلوم در فلسطین، عراق، سوریه و آمریكای لاتین باشد فرقی ندارد و ما حق بهره گیری از آن را نداریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان كرد: می خواهیم سیاستمداری اخلاقی را به دنیا معرفی كنیم؛ قصد داریم معنویت و خداپرستی را در عرصه سیاست و كشورداری وارد كنیم.

عضو شورای عالی فرهنگی با بیان اینكه جهان كنونی مملو از شعارهای دفاع از آزادی و حقوق بشر است خطاب به دانشجویان خارجی گفت: شما در سال هایی در ایران بودید كه ما تحت فشار تحریم قرار داشتیم و حتی دانشجویان ما در خارج از كشور به ارز دسترسی نداشتند ولی با این حال دانشجویان خارجی در ایران تحصیل می كردند و تحصیل خواهند كرد.

حداد عادل در بخش دیگری از سخنان خود مردم ایران را میهمان نواز و خونگرم توصیف كرد و از دانشجویان خارجی خواست كه محبت ایرانیان را با خود برده و بدی آنها را از یاد ببرند.

وی دانشجویان خارجی را سفرای غیررسمی ایران در كشورهایشان توصیف كرد و گفت: مهم این است كه شما پیام ملت ایران به گوش ملت های خود برسانید.

وی در این مورد توضیح داد كه ملت ایران امروز حرف تازه و جدیدی را برای خود و كشورهای دنیا دارند و پیام معنوی را منتشر می كنند.

رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، زبان فارسی را یكی از ارمغان هایی برشمرد كه دانشجویان خارجی آن را از ایران همراه خود به خواهند برد و افزود: به شما توصیه می كنم كه زبان فارسی را از یادتان نبرید و با آن انس و ارتباط دائمی برقرار كنید.

وی خاطر نشان كرد: هزار سال پیش فردوسی شاعر بزرگ ایران زمین 50 هزار بیت شعر در شاهنامه گفته است و امروز ایرانیان آن را خوانده و می فهمند؛ در كدام كشور چنین چیزی را سراغ دارید كه زبانی به آن حد از تكامل رسیده باشد كه 1000 سال بعد نیز مردم آن را بفهمند و با آن ارتباط برقرار كنند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: شما به عنوان كسانی كه در ایران زندگی و تحصیل كرده اید این توفیق را دارید كه از این به بعد بدون واسطه با شعر سعدی و حافظ ارتباط برقرار كنید و باید این انس را غنیمت بشمارید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین به دانشجویان خارجی فارغ التحصیل شده توصیه كرد كه پس از بازگشت به كشورشان ارتباط خود را از طریق بنیاد سعدی با زبان، ادب و فرهنگی فارسی حفظ كنند.

دوازدهمین آیین نكوداشت دانش آموختگان غیرایرانی دانشگاه های سراسر كشور با حضور رضا فرجی دانا وزیر علوم تحقیقات و فناوری، حسن قشقاوی معاون كنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از كشور، غلامعلی حداد عادل نماینده مردم تهران، مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و «محمد حسین امید» سرپرست دانشگاه تهران برگزار شد.

فرآهنگ(3)**9129**م.ب**1588
۰ نفر