۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81167610
T T
۰ نفر

كارتی برای منفورترین جشن

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۰۳
کد خبر: 81167610
كارتی برای منفورترین جشن

تهران - ایرنا - رواج سفارش چاپ كارت جشن طلاق از سوی برخی زوج های جدا شده از یكدیگر برای برگزاری این جشن نامیمون خبر از پایان یك زندگی مشترك خانوادگی و پایانی بر پایان خوشی ها می دهد.

گزارشگر گروه اجتماعی ایرنا برای یافتن چند و چون انتشار كارت های جشن طلاق سری به خیابان جمهوری تهران زد.

یكی از فروشندگان كارت در این خیابان به دنبال طرح سوال بدون هیچ مقدمه ای گفت، ببین داداش ، اگه ماموری یا دنبال دردسر هستی و می خواهی نون ما را آجر كنی، بزن به چاك و برو دنبال كارت ، اینجا همه با هم هماهنگن و كسی به تو نمیگه كی آمد سفارش چاپ كارت جشن طلاق بده.

راستی تو مگه تازه كاری یا نمیدونی كه این برنامه ها دارای سلسله مراتب و هماهنگی های لازم خاص خودش است.

اگر كسی بخواد جشن طلاق بگیره، اول میری قنادی تا سفارش یك كیك بزرگ بده، بعدش میره گل فروشی تا سفارش یك دسته گل رُز سیاه بده و بعدش میاد سراغ ما كه سفارش چاپ كارت جشن طلاق برای برگزاری آخرین میهمانی متاهلی رو بده، افتاد.

تازه مگر تو خودت كوری و نمی بینی افرادی كه توی این خیابان در حال تردد و پرسه هستند آمدن دنبال كارت عروسی و نامزدیند یا دنبال كارت های مراسم ترحیم و بازگشت حجاج ، بابا برو راست كارت.

دنبال چی هستی، اینجا چیزی گیرت نمی یاد؟

باشه داداش من میرم ولی مردونه اگه چیزی تو این موضوع میدونی به من بگو جای دوری نمیره ما كه با شما رفیق شدیم.

عجب آدم سرتقی هستی، یك كلمه بیشتر حرف نمیزنم چون دیدم رفاقتی وارد شدی، باشه بگو خیرت قبول.

بببین داداش اگه چشات خوب بازكنی عده ای مایه دار و مرفه می بینی كه توی این خیابان و خیابان های اطراف وول می زنند، این آدما به منظور كلاس گذاشتن و فخر فروختن از اینكه با جدایی از همسرسابقشون هیچ اتفاق نادری در زندگی آنها رخ نداده و آماده اند پس از این پایان زندگی نه چندان خوش آیندشون با فرد دیگری ازدواج كنند، میان اینجا تا سفارش چاپ كارت جشن طلاق بدن.

این آدم های فرنگی مآب با خدم و حشم و كلی آرایش و زلنگ و زولونگ و اتومبیل های مدل بالا میان اینجا تا به اصطلاح خودشون كار را برای اعلام رسمی جدایی از همسر سابقشون اعلام كنند.

وای چقدر سیریشی برو راست كارت دیگه، كلید كردی ها، همین قدر هم كه برات تعریف كردم باید كلاتو بندازی هوا، راستی اگه ماموری هوایی ما رو داشته باش ما همیشه اینجا یا تو خیابان ملت پلاسیم.

اما وایستا ببینم، ایول عجب خوش شانسی، اون خانم رو ببین كه از سوزوكی مشگی پیاده شد، فكر كنم اومده كارت سفارش بده، اگه خیلی دنبال كشف ماجرا هستی برو از خودش بپرس آقای كارآگاه ، راستی ببین چقدر ناراحت، حتی شال و عینك و لاك ناخنش هم مشگی، نكنه كسیش مرده، اما فكر نكنم، اگه اینجوری چرا ضبط ماشینش روشنه.

پشت سر این خانم به مغازه فروش كارت های عروسی و نامزدی وارد شدم و پس از سلام به فروشنده و بدون جلب توجه به اطراف روی صندلی ویژه مشتری ها كه مقابل میزی كه چند آلبوم مختلف انتخاب كارت های عروس و نامزدی و مراسم ترحیم و بازگشت از حج بر روی آن قرار داشت، نشستم.

زن جوان بدون مقدمه به فروشنده گفت: من از طرف آقای... آمده ام، ظاهرا' با شما در خصوص سفارش چاپ كارت مراسم جشن طلاق من با شوهرم با شما صحبت كرده است.

فروشنده جوان ، بله سركار خانم.

لطفا' بفرماید كه كارت جشن شما با چه نوع كاغذ،‌ رنگ و چه عنوان چاپ شود ، راستی قرار است مراسم تو همان آدرس كامرانیه برگزار بشه.

زن جوان ، بله مراسم همانجا است كه قبلا آقای ... گفتند. راستی كارت ها كی حاضر میشن.

فروشنده ، دو روز دیگه ساعت 10 خودم به شما اطلاع میدم.

اینجا خیابان جمهوری در حوالی میدان بهارستان تهران بورس كارت های عروسی و نامزدی است.

صدها فروشگاه چاپ و عرضه اینگونه كارت های را می توانی در كنار ده ها چاپخانه بزرگ و كوچك پیدا كنی كه در این خیابان فعال هستند و جدید و به روزترین ترین كارت‌های عروسی را چاپ و عرضه می كنند.

اما در این رهگذر فلسفه و چرایی سفارش و چاپ كارت جشن طلاق از آن دسته ماجراهای است كه فكر هر خبرنگار و روزنامه نگار را به خود مشغول می كند.

ای كاش این افراد تحت تاثیر فرهنگ وارداتی غربی ها برای برگزاری چنین مراسم بی هویتی به فكر زندگی مجدد، خوشی و آرامش و در كنار هم بودن باشند و نه به فكر سفارش چاپ كارت جشن طلاق برای برگزاری این جشن نامیمون و اتمام زندگی مشترك خانوادگی كه پایانی بر پایان است.

از: فرهاد شرف پور

اجتمام(5)**7029**1436
۰ نفر