معاون وزیر راه و شهرسازی:

خط ریلی سریع السیر تهران - قم - اصفهان کمتر از 4 سال اجرایی می شود

تهران - ایرنا - معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در تلاشیم با تامین منابع و حمایت دولت، خط ریلی سریع السیر تهران - قم - اصفهان را در بازه زمانی کمتر از 4 سال اجرایی کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، سیدمسعود نصرآزادانی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین همایش ملی راه آهن سریع السیر در ایران با اشاره به اینکه زمان بندی قطعی پروژه ریلی سریع السیر تهران - قم - اصفهان پس از مبادله قرارداد مشخص خواهد شد، افزود: به طور معمول پروژه هایی که به صورت تامین مالی (فاینانس)اجرا می شود، حداکثر 4 سال زمان نیاز دارد که پیش بینی می شود با حمایت های دولتی این بازه زمانی بیشتر کاهش یابد.
وی ابراز امیدواری کرد که پس از مبادله قرارداد، بتوانیم اجرای این پروژه ملی را در یک برنامه زمان بندی مدون، مشخص و منطقی به پایان برسانیم.
وی اضافه کرد: برای اجرای این پروژه منابع فاینانس از خط اعتباری چین پیش بینی و قطعی شده؛ ضمن آنکه تکنولوژی مورد نیاز نیز از کشورهای اروپایی تامین خواهد شد.
معاون ساخت و توسعه راه آهن، بندر و فرودگاه های وزارت راه و شهرسازی، اظهار داشت: هم اکنون 32 پروژه ریلی در کشور در سطح گسترده ای در دست اجرا قرار دارد که یکی از آن پروژه ها خط آهن تهران - قم - اصفهان است.
وی تصریح کرد: خوشبختانه طی تلاش هایی که طی چند ماه گذشته صورت گرفته توانسته ایم مجوزهای لازم را برای تامین منابع، عقد قرارداد و انتخاب پیمانکار از لحاظ زمان، کیفیت و مشخصات فنی اجرا دریافت کنیم.
نصرآزادانی گفت: تلاش شده، از پیمانکارانی که سابقه اجرای پروژه های بزرگ در کشورهای مختلف را داشتند استفاده کنیم و هم اکنون برای تعیین مشخصات فنی، استانداردها و مبانی قرارداد در حال مذاکره هستیم.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل کشور افزود: در این راستا اطلاعات مطالعاتی که طی سالهای گذشته توسط مشاورین خارجی و داخلی صورت گرفته بازنگری و به روز رسانی شده و بخشی از زیرسازی های مسیر ریلی با رعایت مشخصات فنی در حال اجرا است.
نصرآزادانی ادامه داد: طوری مشخصات فنی طراحی و تدوین شده که علاوه بر استفاده بهینه از منابع و پتانسیل های فنی و اجرایی موجود در کشور، قابلیت توسعه و افزایش سرعت را متناسب با نیازهای ترافیکی کشور داشته باشیم.
به گفته وی، به طور عمده بخش زیرساخت های حمل و نقل ریلی از منابع داخلی تحت نظارت و هدایت مشاورین در قالب استانداردهای بین المللی اجرا می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: درصدد هستیم ناوگان مورد استفاده و نوع نیروی کشش و سیستم علائم و ارتباطات مورد نیاز این پروژه بتواند ایمنی و دقت لازم را داشته باشد تا این پتانسیل بدون هیچ نقصی در سطح کشور توسعه یابد.
وی صنعت حمل و نقل ریلی در دنیا را به یکدیگر وابسته دانست و گفت: هم اکنون سریعترین راه آهن جهان مربوط به کشور چین است که تلاش داریم از پیمانکاران پروژه های خطوط ریلی چین در این پروژه استفاده کنیم.
اقتصام(4)9186**1558

انتهای پیام /*

ارسال دیدگاه ها

برای ارسال دیدگاه از فرم پایین صفحه استفاده کنید
فرستنده *
پست الکترونیک
کد امنیتی
ارسال یادداشت ارسال