۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81143067
T T
۰ نفر

حداد عادل: رسانه جزو واجبات است

۹ اردیبهشت ۱۳۹۳، ۱۲:۴۰
کد خبر: 81143067
حداد عادل: رسانه جزو واجبات است

تهران - ایرنا- رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به نقش موثر رسانه در زندگی مردم گفت: امروز رسانه جزو واجبات زندگی ماست و نمی توان آن را كنار گذاشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایرنا، غلامعلی حداد عادل روز سه شنبه در مراسم آغاز به كار دانشكده رسانه خبر فارس با حضور تعدادی از مدیران مسئول مطبوعات و مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا)، اظهار كرد: اداره جامعه و حكومت بدون رسانه غیرممكن است.

وی افزود: برای مدیریت افكارعمومی به رسانه نیاز است به نحوی كه این وسیله جای ابزارهای نظامی را گرفته است .

حداد عادل سپس گفت: اصطلاح جنگ نرم در فضایی معنی پیدا می كند كه رسانه به عنوان سلاح عمل می كند و می تواند تاثیر گذارباشد.

رییس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به توسعه رسانه های غربی علیه رسانه های كشورمان گفت: ما امروز در دنیا درگیر جنگ نرم بوده و باید خود را برای پیروزی در این زمینه آماده كنیم.

حداد عادل با اشاره به وجود سلیقه های مختلف در داخل كشور تصریح كرد: تمام دلسوزان انقلاب باید توجه به رسانه و فعالیت های این بخش را در اولویت خود قرار دهند كه خوشبختانه انگیزه در این باره وجود دارد و جوانان به دنبال نقش آفرینی در عرصه جنگ نرم هستند.

نماینده مردم تهران درمجلس گفت: باید زمینه ای فراهم شود كه نیروهای متعهد و متخصص تربیت شوند تا بتوانند به بهترین شكل نقش آفرینی كنند.

وی توضیح داد: متاسفانه برخی خبرنگاران و اهالی رسانه كه هم اكنون مشغول فعالیت هستند تخصص كافی در این زمینه ندارند كه امیدوارم با جدی تر گرفتن مباحث آموزشی این نقص برطرف شود.

فراهنگ(3)**9303**ن.س**1601**
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ