۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 81128017
T T
۰ نفر

اوباما مصوبه كنگره درمورد ابوطالبی را امضا كرد

۳۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۰:۱۶
کد خبر: 81128017

تهران-ایرنا-'باراك اوباما' رییس جمهوری آمریكا جمعه شب قانونی را امضاء كرد كه به موجب این قانون صدور ویزا برای'حمید ابوطالبی' سفیر پیشنهادی و جدید ایران در سازمان ملل ممنوع خواهد بود.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه ، پیش از این كنگره آمریكا طرحی را مبنی بر ممنوعیت ورود ابوطالبی به خاك این كشور تصویب كرده بود.

امضای این طرح توسط باراك اوباما به معنای نهایی شدن تصمیم دولت و كنگره آمریكا در مورد این مساله است.

برپایه این گزارش، واشنگتن هفته گذشته بدون ارایه توضیحی اعلام كرده بود كه برای ابوطالبی ویزا صادر نخواهد كرد.

مقامات آمریكا سه شنبه گذشته اعلام كردند كه دلیل اقدام آنان نقش ابوطالبی در ماجرای تسخیر سفارت آمریكا در تهران در سال 1979میلادی است.

در واكنش به این اقدام كنگره و دولت آمریكا 'مرضیه افخم 'سخنگوی وزارت امور خارجه ایران از شكایت و پیگیری موضوع عدم صدور روادید از سوی دولت امریكا برای ابوطالبی خبر داد و این اقدام را نقض مقررات بین المللی و بر خلاف قرارداد مقر بین سازمان ملل متحد و دولت آمریكا دانست.

وی گفت: ساز و كارهای موجود در سازمان ملل شامل رجوع موضوع به كمیته ارتباط با دولت میزبان كه وظیفه نظارت بر اجرای قرارداد مقر را دارد در دستور كار است و دستورالعمل لازم در این زمینه به نمایندگی كشورمان در نیویورك داده شده است.

با اتمام دوره نمایندگی'محمد خزاعی' سفیر سابق ایران در سازمان ملل متحد، حمید ابوطالبی به عنوان سفیر جدید كشورمان در این سازمان معرفی شده است.

اروپام**9053 ** 1064

سرخط اخبار جهان