۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81016419
T T
۰ نفر

پیش بینی چاپ دوم برای كتاب رونمایی نشده

۹ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۵۹
کد خبر: 81016419
پیش بینی چاپ دوم برای كتاب رونمایی نشده

تهران - ایرنا اگرچه همه در انتظار صدور مجوز برای كتاب «زوال كلنل» و «طریق بسمل‌شدن» بودند؛ اما اثری از محمود دولت‌آبادی با صدا و نوشتاری از نویسنده و بر اساس تاریخ بیهقی وارد بازار كتاب شد.

دولت‌آبادی چندین سال است كه در كنار نوشتن متون جدید بر متون كهن نیز متمركز شده و بعد از شاهنامه فردوسی به سراغ دو همشهری‌اش ابوالفضل بیهقی و حسنك وزیر رفته و داستان معروف حسنك وزیر را بازنویسی كرده است؛ كتابی كه به گفته ناشر آن از زمانی كه خبرش در «ایسنا» منتشر شد، بیش از هزارنسخه آن فروش رفته است.

مدیر فروش انتشارات فیروزی در گفت‌وگو با «شرق» با بیان این مطلب گفت: «از آنجایی كه كتاب تا زمان رونمایی در بازار عرضه نمی‌شود، فعلا تنها نمایندگی فروش كتاب سایت انتشارات است كسانی كه علاقه‌مند به تهیه آن باشند، می‌توانند در سایت آن را با تخفیف 10‌درصد خریداری كنند.»

به گفته مسوولان انتشارات فیروزی با رویه پیش‌فروش كتاب به‌نظر می‌رسد كه این كتاب و نوار تا پیش از رونمایی احتمالا در اسفند به چاپ دوم برسد.

به گزارش «ایسنا» بازخوانی دولت‌آبادی از «وزیری امیر حسنك» و وزارت كلاسیك در ایران با سرفصل‌هایی همچون: مقدمه، وزیری امیر حسنك و ذكر بر‌دار كردن حسنك وزیر همراه است. نسخه صوتی این اثر نیز به این موارد می‌پردازد: وزیری امیر حسنك، گفتار سالار حاجب علی قریب درباره آنچه با آمدن مسعود به‌عنوان زمینه وقایع پیش‌رو رخ خواهد داد، داستان حسنك، ذكر بر‌دار كردن و پایان داستان بر‌دار كردن جعفر برمكی.

دولت‌آبادی انجام این كار را ادای دین به ابوالفضل بیهقی می‌داند و درباره شكل‌گیری این كار به ایسنا گفته: «آمدند پیش من كه می‌خواهیم همان‌طور كه نیشابوری‌ها مجسمه عطار و خیام دارند، مجسمه شما را هم بسازیم، گفتم نمی‌خواهم سنگ شوم. گفتند برایتان در سبزوار و در جای خانه قبلی خانه بسازیم، گفتم اگر قرار بود خانه‌ای آباد باشد، خراب نمی‌شد. پرسیدم چرا روی بیهقی كار نمی‌كنید؛ او كه استاد نثر پارسی است. در نتیجه با توجه به وضعیت امروز كه همه چیز صوتی و تصویری است، پذیرفتم بخش‌هایی از بیهقی را بخوانم و از آنجا كه حسنك در دانشگاه‌ها معرفی شده و مردم بیهقی را با او می‌شناسند، این داستان را انتخاب كردم.»

با فرض دشوارخوان‌بودن بیهقی، به نظر می‌رسد دولت‌آبادی با این اقدام خود، می‌خواهد به كسانی كه خواندن كتاب بیهقی را دشوار می‌دانند، نشان دهد كه خوانش این كتاب، چندان، دشوار نیست و در عین حال، كتاب بیهقی را به جوانان معرفی كند.

دولت‌آبادی بر این كتاب، مقدمه كوتاهی درباره انتخاب «تاریخ بیهقی» با ویرایش علی‌اكبر فیاض و نسخه ویرایش محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی نوشته است.

مجموعه «وزیری امیر حسنك» در قالبی نفیس با قیمت 29هزار تومان از سوی انتشارات فیروزی منتشر شده و علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آن به سایت انتشارات به آدرس http: //firoozipress. com مراجعه كنند.

دولت‌آبادی در چند سال گذشته كتاب زوال كلنل را به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارایه كرد و نتوانست مجوز نشر بگیرد. این كتاب در آلمان و آمریكا منتشر شده است و تاكنون چند جایزه دریافت كرده است.1654

منبع : روزنامه شرق
۰ نفر