۱۹ دی ۱۳۹۲، ۲۲:۲۱
کد خبر: 80987697
T T
۰ نفر
مراسم عزاداري شب شهادت امام حسن عسكري (ع) در حرم مطهر رضوي برگزار شد

مشهد – ايرنا – مراسم ويژه عزاداري شب شهادت امام حسن عسكري (ع) با حضور زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي در فضايي آكنده از حزن و اندوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، اين مراسم بعد از نماز مغرب و عشا در رواق امام خميني (ره ) حرم منور رضوي برگزار گرديد و طي آن مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در رثاي شهادت مظلومانه يازدهمين اختر تابناك آسمان امامت و ولايت مرثيه سرايي كردند.

در اين مراسم كه با نوحه خواني و سينه زني عاشقان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) همراه بود، امام جمعه موقت تهران در تبيين سيره و زندگاني امام حسن عسكري (ع) و نحوه مديريت جامعه اسلامي در دوران امامت آن حضرت ، سخناني بيان كرد.

حجت الاسلام 'كاظم صديقي' گفت: دوران رهبري امام حسن عسكري (ع) بر جامعه اسلامي از دوران حساس و مهم تاريخ امامت ائمه اطهار (ع) مي باشد.

وي اظهارداشت: اين دوران از آن جهت بسيار مهم است كه آن حضرت و پدر بزرگوارشان امام هادي (ع) زمينه پذيرش امت اسلامي براي غيبت مهدي موعود (عج) را فراهم كردند.

وي گفت: امام حسن عسكري (ع) در زمان امامتشان تحت مراقبت شديد خلفاي عباسي بودند و با مومنان از طريق ياران خاص خود ارتباط داشتند تا كم كم مردم با دوران غيبت امام امت خو بگيرند.

وي بيان كرد: امام حسن عسكري(ع) نيمي از دوران امامت خود را در زندان بسر بردند و به رغم تحمل سختي هاي فراوان و فشار دشمنان، در طول 28 سال عمر گهربار خود در تداوم راه امامت و معرفي مهدي موعود (عج) به امت اسلامي و تربيت شاگردان ممتاز براي كمك به هدايت مردم خدمات ارزشمندي ارايه كردند و فرهنگ انتظار را در بين امت ترويج دادند.

وي گفت: دستگاه جور عباسي از آنجا كه با زنداني كردن امام حسن عسكري (ع) و تحت فشار قرار دادن آن حضرت نتوانست ذره اي به محبوبيت آن امام همام در بين مردم خدشه اي وارد كند، ايشان را به شهادت رساند.

مراسم عزاداري شب شهادت امام حسن عسكري(ع) همچنين در مساجد و تكاياي شهر مقدس مشهد نيز برگزار شد و مردم ولايتمدار در غم شهادت آن امام همام اشك ماتم ريختند.

7489/659

سرخط اخبار استان‌ها