۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 80977980
T T
۰ نفر

خاتمي: من نمي‌گويم در انتخابات 88 تقلب شده است

۱۳ دی ۱۳۹۲، ۱۷:۰۷
کد خبر: 80977980
خاتمي: من نمي‌گويم در انتخابات 88 تقلب شده است

تهران - ايرنا - سيدمحمد خاتمي رييس جمهوي پيشين ايران در ديدار با گروهي از جوانان گفت: من نمي‌گويم كه در انتخابات 88 تقلب شده است.

تسنيم، گزارش داد كه اين ديدار در سال گذشته صورت گرفته است.

وي در اين نشست درباره چگونگي حضور خود در انتخابات 76 گفت: دوم خرداد يك واقعه بود يك حادثه بود مثل همه حوادث و وقايعي كه رخ مي‌دهد و اين كه حالا مثلا فرض كنيم جنبش اجتماعي آمده و برنامه‌ريزي كرده نه اين طور نبود. نه بنده قصد آمدن داشتم واقعا به زور آمدم به زور منظورم اين است كه در يك رودربايستي و مسائل ديگر قرار گرفتم و بالاخره گير كردم و حاشيه‌اي پيش آمد و خلاف انتظار بود.

وي همچنين با اشاره به سوءاستفاده افراد و جريانات سياسي از فضاي باز سياسي دوران اصلاحات گفت: ببينيد وقتي فضا يك خورده باز شد هر كسي يك ادعايي مي‌كند بنده بدبخت بيچاره هم آمده‌ام سركار و حرف‌هايي كه نتايج آن ممكن است مشترك باشد و مياني آن كاملا مختلف است. هر كسي مي‌آيد يك حرف‌هايي مي‌زند و من بايد تاوان به حسين شريعتمداري بدهم كه بله شما گفتيد كه عليه خدا هم مي‌توان تظاهرات كرد. اين را اصغرزاده گفته به من چه؟ يا شما گفتيد امام خميني به موزه تاريخ سپرده شود آن را گنجي گفت من با گنجي اختلاف نظرداشتم. با اين كه در عاشورا عليه امام حسين شعار دادند خوب غلط كردند اين را چرا به حساب من مي‌گذاريد؟ شايد ما نقصمان اين بود كه روشن‌تر مطالب خود را نگفتيم.

خاتمي همچنين در اين نشست به بررسي سير شكل‌گيري جريان اصلاحات در ايران پرداخت و گفت: اتفاقات يكي از مشكلات اين كه اصلاحات كه ريشه عميق و عظيم دارد تعاريف گوناگوني از آن شده است اما يك جريان اجتماعي است 150 سال سابقه دارد كه اوج آن در انقلاب اسلامي ايران بود و آن را من اصلاحات مي‌دانم و خود را وابسته به آن مي‌دانم. مي‌دانيد كه من تا زمان انتخابات اصلا عنوان اصلاحات را به كار نبردم جامعه مدني را گفتم. آزادي گفتم. دموكراسي ديني را گفتم كه البته الان اصلاحش مي‌كنم و خيلي از آنها به صورت گفتمان راجي شده است.

وي در اين نشست با اشاره به اينكه پس از انتخابات 88 نسبت به رفتارها و شعارهاي واكنش نشان داده است، گفت: من نسبت به شعارها موضع گرفتم، راجع به جمهوري اسلامي، راجع به اهانت به حضرت اباعبدالله‌ موضع گرفتم. من موضع گرفته‌ام و هميشه هم گرفته‌ام. البته شايد توقع اين بوده كه بيشتر موضع بگيرم.

اول ** 1610
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست