۱۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۵۴
کد خبر: 80974871
T T
۰ نفر
رئیس جمهوری: مددیاران بهزیستی قهرمانان فداكاری هستند

تهران - ایرنا - رئیس جمهوری كار مددیاران كودكان معلول ذهنی شدید و عمیق را كاری بسیار ارزشمند توصیف كرد و گفت: شما قهرمانان فداكاری هستید.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، دكتر حسن روحانی روز سه شنبه همزمان با 28 صفر سالروز رحلت حضرت رسول اكرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در جریان بازدید از مجتمع خدمات توانبخشی كودكان معلول نارمك كه یكی از بزرگ ترین مراكز نگهداری كودكان معلول ایزوله است، افزود: شما در سخت ترین شرایط به كودكان معلول ذهنی كمك می كنید و همه مردم می دانند كار شما تا چه اندازه سخت است.

رییس جمهوری با بیان این كه همه مردم باید به اینگونه مراكز توجه ویژه كنند، گفت: در اینگونه مراكز تنها بحث مادی مطرح نیست بلكه كمك معنوی بسیار حائز اهمیت است. اینكه خانواده ها به این مراكز مراجعه كرده و به مددیاران خداقوت بگویند باعث انگیزه آنان می شود.

رئیس دولت یازدهم افزود: از كسانی كه فرصت دارند می خواهم به چنین مراكزی سر بزنند تا مددیاران از لحاظ روحی تقویت شوند و بتوانند به این كودكان كمك بیشتری كنند.

دكتر روحانی خطاب به مددیاران كودكان معلول ذهنی شدید و عمیق گفت: اجر شما پیش خدا بسیار بالا است چراكه هركه كار سخت تری انجام دهد، پاداش ویژه ای از خدا می گیرد.

وی اظهار داشت: شاید امكان نگهداری این كودكان برای خانواده هایشان فراهم نباشد اما شما به این خانواده ها كمك می كنید و شما با این كار نوعدوستی خود را نشان می دهید.

رئیس دولت یازدهم با بیان این كه وظیفه همه ما رسیدگی به این كودكان است ، خاطرنشان كرد : ما در قبال این كودكان مسوولیم و شما بار این مسوولیت را برعهده گرفته اید.

دكتر روحانی در ادامه خطاب به مددكاران كودكان معلول ذهنی شدید و عمیق ، گفت: در مقابل شما تواضع می كنم چون كار بزرگی را انجام می دهید. اجر شما با رسول اكرم (ص) و امام حسن مجتبی (ع) -كه امروز روز آنهاست و علی بن موسی الرضا (ع) كه در آستانه روز شهادتشان هستیم باشد و ان شاء الله شما را یاری دهند.

در جریان این بازدید علی ربیعی وزیر تعاون، كار و رفاه اجتماعی، حسین فریدون دستیار ویژه رئیس جمهوری، محمدرضا صادق مشاور ارشد رئیس جمهوری و همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی كشور ، دكتر روحانی را همراهی می كردند.

درمجتمع خدمات توانبخشی كودكان معلول نارمك حدود 200 كودك هفت تا 14 سال با معلولیت ذهنی شدید درچهار بخش مجزا نگهداری می شوند. این مجتمع از بزرگ ترین مراكز نگهداری معلولان ایزوله در تهران بوده و دارای 150 پرسنل و مددیار است ؛ هر 12 كودك توسط یك مددیار نگهداری می شوند.

در این مجتمع هنگامی كه كودكان به سن 14 سالگی می رسند به مراكز دیگری منتقل می شوند كه اكنون 42 پسر در نوبت انتقال به مراكز بالای 14 سال قرار دارند.

این مجتمع در سال 1345 توسط گروهی از افراد خیر و نیكوكار تاسیس و جهت نگهداری كودكان معلول ذهنی ، وقف شده است و هم اكنون زیرنظر سازمان بهزیستی كشور و با مشاركت های مردمی اداره می شود.

در این مركز خانواده ها هفته ای یك بار می توانند كودكان خود را ملاقات كنند.

سیام(3)**9012/9185 **1561
۰ نفر