۲۸ آذر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۱
کد خبر: 80958617
T T
۰ نفر
تفكیك جنسیتی در دانشگاهها نباید رویكرد سیاسی داشته باشد

محلات - ایرنا - نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تفكیك جنسیتی در دانشگاهها با توجه به نتایج مثبت دینی و فرهنگی نباید رویكرد سیاسی داشته باشد.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، توجه به مسئله تفكیك جنسیت در دانشگاهها و مراكز آموزش عالی را مورد تاكید قرار داد و افزود: اكنون به سبب اهمیت موضوع در برخی كشورهای غیراسلامی نیز مسئله تفكیك جنسیتی مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینكه، تفكیك جنسیتی به معنای كشیدن دیوار در دانشگاهها نیست اظهارداشت: تفكیك جنسیتی نیازمند برنامه ریزی مدون توسط مدیران بادرایت است.

وی افزود: در صورتی كه آمار دانشجویان در واحد های درسی یكسان، زیاد و قابل تقسیم باشد امكان مجزا شدن وجود دارد در غیر این صورت تفكیك جنسیتی امكان پذیر نیست.

عضو كمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: در تحقیقاتی كه در كشورهای غربی انجام شده، تفكیك جنسیت در مراكز علمی راندمان تحصیل را افزایش داده است.

سلیمی اختلاط دختر و پسر در مراكز آموزش عالی را آسیب به هر دو جنسیت دانست و افزود: انجام این مهم در سخن آسان و در عمل بدون برنامه ریزی كارشناسان كاری دشوار است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه غرب رشد فزاینده ای در دانش و علوم مختلف داشته اما از نظر اخلاق به عمق ابتذال كشیده شد و در منجلاب فساد و بی‌بند‌وباری گرفتار آمده است.

سلیمی با اشاره به اینكه دانشجوی مسلمان می تواند الگو تمام عیار برای سایر دانشجویان غیرمسلمان باشد اظهار داشت: دانشجویان مسلمان باید با رفتار ارزشمند و ولایی خود دانشجویان غیر مسلمان را هم از نظر علمی و هم از نظر اعتقادی تحت تاثیر دین مبین اسلام قرار دهد.ك/3

2482/555
۰ نفر