۱ آذر ۱۳۹۲، ۱۶:۲۱
کد خبر: 80915866
T T
۰ نفر
جنتی: اگر رافت اسلامی نبود، سران فتنه باید اعدام می شدند

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه سران فتنه 88 در عین محبوس شدن در خانه های خود از رفاه و امكاناتی چون تلویزیون برخوردار هستند، گفت: اگر رافت فوق العاده اسلامی نبود این ها باید اعدام می شدند.

به گزارش ایرنا، آیت الله «احمد جنتی» در نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به قرار گرفتن در سالگرد فتنه 88 گفت: این سالگرد به مناسبت عاشورا بسیار بجا برگزار شد، عاشورایی كه این ها هتك حرمت كردند و خود را نشان دادند و معلوم كردند كه ما چكاره هستیم.

آیت الله جنتی اظهارداشت: آن ها در روز عاشورا باطن خود را ظاهر كردند و نشان دادند كه نظام اسلامی را قبول ندارند و جمهوری ایرانی را می خواهند نه جمهوری اسلامی، و این را به طور علنی بیان كردند.

وی افزود: نشان دادند امام حسین (ع) را هم قبول ندارند و پرچم های امام حسین (ع) را هم آتش می زنند و به عزاداران هم حمله می كنند؛ امام را هم قبول ندارند و عكس امام را پاره می كنند.

آیت الله جنتی خاطرنشان كرد: این فتنه یك فتنه بزرگی بود كه اگر لطف خدا و حضرت ولیعصر(عج) و درایت های مقام معظم رهبری نبود، این فتنه نظام را از پای درآورده بود.

وی ادامه داد: از پشت سر این فتنه هم كه آمریكایی ها كف و سوت می زدند و جلوتر می گفتند كه اتفاقاتی در عاشورا در حال رخ دادن است.

دبیر شورای نگهبان گفت: فعلا این رو سیاهان الان در خانه خودشان محبوس شده اند، در خانه خود امكاناتشان را دارند و وسایل زندگی و تلویزیون را دارند، رفاهیات خود را دارند منتها در خانه خودشان هستند كه اگر رافت فوق العاده اسلامی نبود این ها باید اعدام می شدند.

آیت الله جنتی با بیان اینكه من یك جمله می گویم كسانی كه از این ها دفاع می كنند جواب این جمله را بدهند، افزود: یكی از عناوینی كه در فقه اسلام و قرآن آمده و موجب اعدام است افساد فی الارض است، یك نمونه كوچك آن این است كه یك چاقوكش در یك محله چاقو در دست می گیرد و مبارزه طلبی و محله را ناامن می كند كه به این محارب و مفسد فی الارض می گوییم كه به حكم اسلام اعدام می شود.

وی اظهارداشت: یك چاقوكش را به عنوان مفسد فی الارض كه در یك محله ناامنی ایجاد كرده اعدام می شود ولی این ها كه هشت ماه مملكت را ناامن كردند و چقدر افراد و جوانان بسیجی كشته و چه آتش سوزی ها و تخریب هایی شد، این ها افساد فی الارض نیست؟ شما آمده اید از این ها دفاع می كنید خجالت نمی كشید؟

آیت الله جنتی ادامه داد: اجمالا نظام خیلی منت بر سر این ها گذاشته و گفته است بمانید و زنده باشید، در خانه خودتان هم باشید و بهداشتتان را هم رعایت كنید و هر وقت دكتر هم خواستید برایتان می آورند، امكاناتی لازم داشتید برایتان تامین می كنند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینكه در عین حال آن ها حاضر نیستند اظهار ندامت كنند، گفت: امام بزرگوار در قضیه منافقینی كه دستگیر شدند و زندان بودند فرمودند هر كدام از این ها سر موضع خود هستند اعدامشان كنید.

آیت الله جنتی افزود: این ها هنوز سر موضع خود هستند، اگر سر موضع خود نبودند یك كلمه می گفتند ما اشتباه كردیم و ممكن بود یك راه فرجی باشد.

خطیب جمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود بسیج را به معنای 'مردم و نیروهای مخلص و پاكدلی ' دانست كه ' پول و پست نمی خواهند و فقط به دنبال خدمت هستند'.

دبیر شورای نگهبان با بیان اینكه بسیجیان در مسایل فرهنگی،علمی، اقتصادی و خدمات اجتماعی هرجا فرخوان شوند، سرباز آماده باشی هستند كه اجابت می كنند، گفت: من توصیه می كنم شما در صحنه های سیاسی هم بی تفاوت نباشید.

آیت الله جنتی اظهارداشت: این صحنه هایی كه بسیج در آن فعالیت می كند و گفته شده، بسیار خوب است ولی شما به فكر باشید اگر در جاهایی انحرافی دیدید، آنجا هم اظهارنظر كنید.همان طور كه برادران شما در سازمان بسیج اساتید یك نامه امضا و منتشر كردند و به انتصاب هایی كه در وزارتخانه ها و در مراكز كادرسازی انجام می گیرد و بچه های انقلابی را با داس درو می كنند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینكه این دروگری را همه می دانند، گفت: من از رییس جمهوری سوال دارم كه شما می دانید یا نمی دانید؟ اگر می دانید كه واسفا، چرا اقدام نمی كنید و اگر نمی دانید كه واحسرتا.

آیت الله جنتی خطاب به رییس جمهوری اظهارداشت: من به شما توصیه می كنم شما این حرف هایی كه همه می زنند و خطیبان جمعه می گویند و روزنامه ها و سایت ها نیز آن ها را می نویسند، ببینید و اگر درست است اقدام كنید و جلوی آن را بگیرید و اگر درست نیست به آن پاسخ دهید.

فراهنگ**2025

سرخط اخبار سیاست