۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۲۳:۱۷
کد خبر: 80913775
T T
۰ نفر

مایكل مان: امیدواریم اختلافات كم شود

۲۹ آبان ۱۳۹۲، ۲۳:۱۷
کد خبر: 80913775
مایكل مان: امیدواریم اختلافات كم شود

ژنو- ایرنا- مایكل مان سخنگوی كاترین اشتون گفت كه امیدواریم در این دور از مذاكرات اختلافات ایران و گروه 1+5 نسبت به دور قبلی مذاكرات كم شود.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به ژنو، سخنگوی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار داشت خانم اشتون به منظور پیشرفت در مذاكرات نسبت به دوره قبل به ژنو آمده است.

وی با بیان اینكه اختلافات بین ایران و گروه 1+5 همچنان وجود دارد، تصریح كرد: امیدوار هستیم كه در این دور از گفت و گوها بتوانیم اختلافات موجود خود را كاهش دهیم.

مایكل مان در پاسخ به سوالی درباره اینكه در مذاكرات قبل ایا این ایران بود كه سند نهایی را نپذیرفت یا اینكه كشورهایی در درون گروه 1+5 با متن سند مخالفت كردند، ضمن رد اختلاف بین اعضای گروه 1+5 گفت: ما متحد هستیم و هدف روشنی داریم.

سخنگوی اشتون در پاسخ به سوال دیگری درباره ناهار كاری اشتون و ظریف گفت: مذاكرات ظریف و اشتون مثبت و سازنده بود.

وی همچنین تصریح كرد: خانم اشتون به ژنو آمده است تا با ایرانیان براساس اعتماد متقابل مذاكره كند.



مایكل مان همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره پیش بینی اش از نتیجه این دور از گفت و گوها گفت: من پیش بینی نمی كنم اما ما با روحیه ای خوب به ژنو آمده ایم و بدنبال حل مسائل با ایران هستیم.

سخنگوی كاترین اشتون درباره شكل ادامه مذاكرات ایران و گروه 1+5 نیز اظهار داشت: شكل مذاكرات روشن است و خانم اشتون مسوولیت مذاكره با طرف ایرانی را برعهده دارد.

وی افزود: دیدار افتتاحیه بین ایران و گروه 1+5 نزدیك به ده دقیقه طول كشید ولی بلافاصله پس از آن دیدارهای دو جانبه بین مقامات ایرانی و نمایندگان گروه 1+5 آغاز شد.

مایكل مان در پاسخ به سوال دیگری درباره اینكه چرا اتحادیه اروپا سخنی درباره برداشته شدن تحریم هایی كه خود علیه ایران وضع كرده است، نمی كند؟ گفت: تحریم ها علیه ایران، برنامه هسته ای این كشور را هدف گرفته و هدف از اعمال آنها نیز نگرانی جامعه بین المللی از فعالیت های هسته ای ایران است.

سیام(3)**9129**1572
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست