۱۶ آبان ۱۳۹۲، ۱۵:۳۲
کد خبر: 80895224
T T
۰ نفر
516 شهر ايران دچار تنش آبي هستند

تهران- معاون نظارت و بهره برداري شركت آب و فاضلاب كشور با بيان آنكه طي سالهاي اخير كمبود انباشته شده آب داشته ايم، گفت: اكنون در اين شهرها 54 هزار ليتر بر ثانيه كمبود توليد آب داريم و 516 شهر ايران دچار تنش آبي هستند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، 'حميد رضا تشيعي' روز پنجشنبه در نمايشگاههاي بين المللي آب و برق در جمع خبرنگاران افزود: امسال وارد سيزدهمين سال خشكسالي در كشور شديم و تغييرات اقليمي سبب شده بسياري از منابع آب كشور از اين خشكسالي متاثر شوند.

تشيعي ادامه داد: به دليل اين پديده حدود 9800 ليتر بر ثانيه در بخش شهري و 5400 ليتر بر ثانيه در بخش روستايي كاهش توليد آب داشته ايم.

وي توضيح داد: در تابستان گذشته در شهرهاي بزرگ به رغم كاهش روان آبها قطع آب و جيره بندي در شهرهاي بزرگ نداشتيم.

تشيعي از تشكيل ستاد بحران خشكسالي در آب و فاضلاب كشور خبر داد و گفت: شركت هاي آب و فاضلاب مكلف به تنظيمم برنامه كوتاه مدت براي گذار از وضعيت كم آبي هستند.

معاون نظارت و بهره برداري آبفاي كشور، شهرهاي تهران، همدان، مشهد، اصفهان، شيراز، اراك، يزد، قم ،زاهدان و ايلام را كلان شهرهايي عنوان كرد كه با تنش آبي روبه رو بوده و بايد مديريت تقاضاي آب داشته باشند.

وي يادآورشد كه اكنون در چهار شهر- روستا(شهرهاي كوچك) در استانهاي سيستان و بلوچستان ، كرمان و گيلان نوبت بندي آب اجرا مي شود اما در شهرهاي بزرگ اين برنامه اجرا نمي شود.

اقتصام (3) ** 2021. 9123 **
۰ نفر

سرخط اخبار اقتصاد