۱۰ آبان ۱۳۹۲، ۸:۲۳
کد خبر: 80884495
T T
۰ نفر
خرید سكه در بازار از رونق افتاد

تهران - رییس اتحادیه كشوری طلا و جواهر گفت: میزان خرید انواع سكه در بازار طی هفته گذشته با توجه به نزدیك شدن ماه های محرم و صفر به شدت كاهش یافته است.

«محمد كشتی آرای» روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با بیان آنكه، بازار طلای جهانی متاثر از مسایل مالی آمریكا است، افزود: نوسان طلا در بازارهای جهانی در هفته گذشته بین 4 تا 10 دلار بوده است و قیمت ها نیز 3.5 تا 4 درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: هر چند قیمت جهانی طلا رشد یافته است، اما نرخ دلار در بازار ایران ثابت است و همین امر سبب شده تا نرخ سكه در بازار ایران در هفته گذشته فقط 15 هزار تومان رشد یابد.

رییس اتحادیه كشوری طلا و جواهر، میزان رشد قیمت ها را نسبت به افزایش قیمت جهانی طلا ناچیز دانست و گفت: از سویی نیز مناسبت های مذهبی و اعیاد در كشور پایان یافته و با توجه به نزدیك شدن آغاز ماه های محرم و صفر، میزان تقاضا برای خرید سكه به شدت كاهش یافته است.

وی با بیان اینكه بازار سكه آرام و متعادل است، ادامه داد: این در حالیست كه قیمت كنونی سكه دقیقا مطابق طلای مصرف شده است و مشتریان نیز اكنون حتی قیمت ضرب را نیز نمی پردازند.

كشتی آرای درباره قیمت طلا در بازار داخل نیز گفت: قیمت هر گرم طلا مطابق با رشد جهانی طلا در بازار داخل رشد داشته، به نحوی كه هر گرم طلا در هفته گذشته با 2.5 درصد رشد مواجه شده است.

اقتصام(4)** 9141/1594 ** 1071

سرخط اخبار اقتصاد