۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۴۱
کد خبر: 80775525
T T
۰ نفر

بيژن زنگنه وزير نفت از مجلس راي اعتماد گرفت

۲۴ مرداد ۱۳۹۲، ۲۱:۴۱
کد خبر: 80775525
بيژن زنگنه وزير نفت از مجلس راي اعتماد گرفت

تهران - بيژن نامدار زنگنه با كسب 166راي موافق به عنوان وزير نفت از مجلس راي اعتماد گرفت.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، در جلسه علنی پنجشنبه شب مجلس شورای اسلامی كه برای رای گیری درمورد صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم برگزار شد، بیژن زنگنه توانست از مجلس رای اعتماد بگیرد.

زنگنه از مجموع 283 رای اخذ شده، 166 رای موافق، 104 رای مخالف و 13 رای ممتنع كسب كرد.

رییس جمهوری روز دوشنبه دراولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی در معرفی بیژن نامدار زنگنه برای تصدی پست وزارت نفت گفت: من برای انتخاب وزیر پیشنهادی وزارت نفت با افراد زیادی صحبت و مشورت كرده ام و زمانی كه وی را دعوت كرده ام از خودشان پرسیدم كه چه كسی را برای این پست در نظر دارید، كه فرد دیگری را معرفی كرد و گفت كه من برای كمك آماده ام.

روحانی خاطرنشان كرد: بار دوم كه وی را دعوت كردم زنگنه دوباره فرد دیگری را برای تصدی وزارت نفت معرفی كرد، ولی هر دو نفری كه وی معرفی كرده بود در مشورت با من گفتند كه بهترین گزینه برای تصدی وزیر نفت خود مهندس زنگنه است كه من تجربه زیادی از وی در دوران حضورم در شورای عالی امنیت ملی دارم.

رییس جمهوری ادامه داد: در روزنامه ها و مطبوعات مواردی مطرح شده است كه مولف آن خودم هستم و اگر اشكالی بود من آن را مبرهن كردم و اگر در مجلس بحثی شد، خودم به آن پاسخ خواهم داد كه آن موضوع ارتباطی با صلاحیت های زنگنه ندارد.

روحانی تاكید كرد: در شرایط فعلی وزارت نفت دارای اهمیت ویژه ای است كه نباید تنها به عنوان یك منبع درآمدی كه آن هم با معضلاتی مواجه است به آن نگاه كرد، زیرا امروز صنعت نفت احتیاج به یك دیپلماسی بسیار فعال و گسترده دارد.

وی، زنگنه را بهترین فرد معرفی شده برای پست وزارت نفت دانست و خاطر نشان كرد: وی قادر است مسوولیت وزارت نفت را در شرایط حاضر بپذیرد و با توجه به این كه آشنایی من با وی در جبهه های نبرد بود و در وزارتخانه های مختلف از جمله نیرو و نفت فعال بوده است، امیدوارم این مسوولیت را بخوبی انجام دهد.

«بیژن نامدار زنگنه» از سال 1356 عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی شد و به تدریس در این دانشگاه پرداخت و هم‌اكنون از اعضای هیات علمی این دانشگاه است.

وی در سال های 59 تا 61 به عنوان معاون فرهنگی وزیر ارشاد وارد دولت شد و سپس به عنوان وزیر جهاد، نیرو و نفت در دولت ‌های میرحسین موسوی، اكبر هاشمی رفسنجانی و سید محمد خاتمی همكاری خود را با دولت ادامه داد.

زنگنه 61 ساله تا 24 اسفند 90 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

سیام(3)**9254**

سرخط اخبار اقتصاد