۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۲۱:۰۵
کد خبر: 80646069
T T
۰ نفر
واكنش وزارت امورخارجه به محكوميت دو  ايراني دردادگاه هاي كنيا

تهران - سخنگوي وزارت امورخارجه درخصوص محكوميت دو شهروند جمهوري اسلامي ايران در دادگاه كنيا به حبس ابد اظهارداشت:اين دو ايراني با ويزاي معتبر و جهت گردشگري درسال گذشته وارد كنيا شدند و براساس يك سناريو و توطئه از پيش طراحي شده و به اتهام واهي در تاريخ 19 ژوئن 2012 دستگير شدند.

به گزارش ایرنا از اداره كل دیپلماسی رسانه ای وزارت امورخارجه،'رامین مهمانپرست'افزود:این واقعه ناگوار پس از سفر موفق محمدرضا رحیمی معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران در خرداد 1391 به كنیا رخ داد و متاسفانه چنین اقداماتی پس از سفرهای موفقیت آمیز مقامات كشورمان به كشورهای دوست توسط بدخواهان و قدرت های استكباری مسبوق به سابقه است.

سخنگوی وزارت امورخارجه بااشاره به روابط بسیار خوب فیمابین دو كشور، ضمن ابراز تاسف و ناخرسندی، این رای ناعادلانه دادگاه را غیرقابل قبول دانسته و خواستار تجدید نظر جدی در آن شد.

مهمانپرست تصریح كرد:روابط دو كشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری كنیا چه در دولت قبل و چه در دولت جدید كنیا رو به رشد بوده و انتظار می رود با تدبیر و درایت دولت جدید كنیا به ریاست جناب آقای'اهورو كنیاتا ' موضوع به نحو مطلوبی مورد بازبینی و بررسی مجدد و مستقل قرار گرفته و ضمن رفع اتهام از دو تبعه ایرانی ، از آنان اعاده حیثیت شود.

وی افزود: این موضوع از طریق كانال های دیپلماتیك كشورمان در حال پیگیری است.

1988

سرخط اخبار سیاست خارجی