۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۶:۰۹
کد خبر: 80638856
T T
۰ نفر
منتظر نظرات مردم درباره مسجد هستيم

تهران - رييس مركز رسيدگي به امور مساجد از مردم خواست تا نظرها و پيشنهادهاي خود را درباره مسجد به سامانه اين مركز اعلام كنند.

حجت الاسلام 'محمدجواد حاج علی اكبری' روز چهارشنبه در حاشیه مراسم آغاز به كار مجتمع فرهنگی آموزشی محراب وابسته به مركز رسیدگی به امور مساجد گفت: مسجد متعلق به خود مردم است و یكی از كارهای انجام شده در ذیل برنامه راهبردی این مركز، ایجاد یك سامانه ارتباط مردمی بوده كه مقدمات این كار انجام شده است.

وی از شماره 61943 به عنوان سامانه ارتباط مردمی مركز رسیدگی به امور مساجد یاد كرد و افزود: این سامانه اكنون فعال شده و در دسترس است و همه مردم می توانند هرگونه پیشنهاد، نظر و همچنین نقد خود را مطرح كنند.

حاج علی اكبری اضافه كرد: علاوه بر این سامانه، پرتال مركز رسیدگی به امور مساجد نیز با ظرفیت خوبی در دسترس مردم قرار گرفته و امكان ثبت ایده های مردمی وجود دارد و در این دوره تلاش داریم تا این فرایند را بیش از پیش تقویت كنیم.

وی كه در جمع خبرنگاران سخن می گفت؛ درباره برنامه دو ساله مركز رسیدگی به امور مساجد و راهبردهای آن گفت: در این برنامه سعی شده همه نیازهای اصلی، فوری و ضروری مساجد دیده شود. مثلا با توجه به ضرورت توانمندسازی مدیریت در مساجد، یك برنامه ذیل عنوان توانمندسازی قرار گرفته است.

وی از ایجاد ارتباط بین مساجد و ضرورت تاسیس شبكه و همچنین فرهنگسازی در زمینه مسجد به عنوان راهبردهای مركز رسیدگی به امور مساجد یاد كرد و گفت: یكی از راهبردهای دیگر جوان سازی و شاداب سازی مساجد است. چون در دوران كنونی لازم است كه مساجد بیشتر از گذشته به جوانان اقبال نشان دهد و فضای بانشاطی داشته باشد.

حاج علی اكبری راهبرد 'هماهنگ سازی' را در راستای رفع مشكلات مربوط به ناهماهنگی دستگاه های مختلف با مسجد دانست و گفت: برنامه های سال 91 به رغم محدودیت هایی كه از نظر منابع مالی وجود داشت؛ پیشرفت قابل ملاحظه و خوبی داشتیم و به بخش عمده ای از هدف هایمان رسیده ایم و امیدواریم در سال 92 و در ادامه مرحله دوم این برنامه كه برنامه عمل دو ساله است؛ قدم های بعدی را برداریم.

فراهنگ(4)**1003**1588

سرخط اخبار فرهنگ