۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 80638172
T T
۰ نفر

رييس مجلس خبرگان:

امام جماعت مردمي موفق است

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹
کد خبر: 80638172
امام جماعت مردمي موفق است

تهران - رييس مجلس خبرگان رهبري به امامان جماعت مساجد تهران گفت: امام جماعت براي موفقيت مي بايست مربي همه مردم باشد و ارتباط خوبي با قشرهاي مختلف جامعه داشته باشد.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا آیت الله 'محمدرضا مهدوی كنی' روز چهارشنبه در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی آموزشی محراب وابسته به مركز رسیدگی به امور مساجد گفت: ائمه جماعاتی كه از چنان توانایی برخوردار باشند كه دانشگاهی و عالم یا باسواد و بیسواد و همچنین كودك و جوان را تحت پوشش قرار دهند؛ موفق خواهند بود و امام جماعت باید مربی همه مردم باشد و بتواند با همه صحبت كند.

وی آن دسته از امام جماعت های مساجد را موفق ارزیابی كرد كه مردمی باشند و افزود: برای روحانی موضوع تربیت و تعلیم مردم بسیار مهم است و ساختن جوانان شامل تربیت علمی و اخلاقی آنان است؛ همانگونه كه امام صادق(ع) فرمود 'علیكم بالاحداث' یعنی بر شما باد كه جوانان را دریابید.

نماینده رهبر انقلاب در مركز رسیدگی به امور مساجد با بیان خاطراتی از دوران جوانی خود گفت: از دوران جوانی كه در قم بودم و حتی در زندان، برای جوانان درس و بحث می گذاشتم و زمانی هم كه امام جماعت بودم بعد از نماز مغرب و عشا تا ساعت 11 در مسجد می ماندم و ظهرها نیز بیش از 2 ساعت در مسجد حضور داشتم و همیشه وقت خود را صرف تربیت جوانان می كردم.

وی در ادامه ائمه جماعات و روحانیون را سربازان امام زمان(ع) دانست و گفت: مسجد را دولتی نكنید و نظر حضرت امام(ره) این بود كه مسجد وابسته به مردم باشد و اگر مردم احساس كنند مسجد دولتی است؛ دیگر كمك نمی كنند.

مهدوی كنی با اشاره به این سخن امام خمینی(ره) كه 'مساجد سنگر است؛ این سنگرها را حفظ كنید'؛ گفت: شما این سنگرها را حفظ كنید و این انقلاب به پشتوانه مسجد حفظ شده و حالا كه انتخابات نزدیك است؛ شما باید مردم را رهبری و هدایت كنید.

وی در ادامه به تخریب مساجد شیعیان در بحرین اشاره كرد و گفت: آل خلیفه بیش از 40 مسجد را در بحرین خراب كرد تا از اجتماع شیعیان جلوگیری كند در حالی كه پیامبر اكرم(ص) از مسجد شروع كرد و در واقع مسجد مركز مدیریت مسلمانان است.

رییس مجلس خبرگان رهبری ضمن تجلیل از خدمات حجت الاسلام حاج علی اكبری و حجت الاسلام 'حسین ابراهیمی' رییس سابق مركز رسیدگی به امور مساجد گفت: نباید گذشتگان را نادیده بگیریم. این انقلاب گذشتگانی داشته است كه نباید زحمات آنان را نادیده گرفت و باید از آنان شكرگزاری كنیم.

وی افزود: یكی از اشتباهات سیاسیون این است كه فكر می كنند فقط آنها زحمت می كشند در حالی كه اینگونه نیست و انقلاب مسیری داشته كه طی كرده و باید شكرگزاری كنیم و اگر ناسپاسی كنیم باید بدانیم كه كفر نعمت های خدا نتیجه بد درپی خواهد داشت.

پیش از سخنان رییس مجلس خبرگان رهبری حجت الاسلام 'محمدجواد حاج علی اكبری' با تشریح عملكرد نواحی و مناطق مركز رسیدگی به امور مساجد در استان تهران گفت: مدیریت مسجد یكی از موضوع های مهمی است كه ائمه جماعات با استفاده از تجربیات خود مساجد را اداره می كنند و امیدواریم جایگاه مجتمع فرهنگی آموزشی محراب همچون خانه ائمه جماعات شناخته شود.

وی ضمن قدردانی از حجت الاسلام ابراهیمی، رییس سابق مركز رسیدگی به امور مساجد گفت: این مجتمع نقش بسزایی در مهارت افزایی، تبادل تجربیات و ثبت آن، استفاده از اطلاعات و نرم افزارهای جدید برای امامان جماعت مساجد استان تهران خواهد داشت.

حاج علی اكبری افزود: ائمه جماعات كه با مخاطبان متنوعی سروكار دارند باید تمام نیازهای مردم را تامین كنند و به همین دلیل آموزش های تكمیلی همچون شیوه های ارتباط صحیح، آموزش های حقوقی و روان شناسی ارتباط در این مركز ارائه خواهد شد.

مجتمع فرهنگی آموزشی محراب وابسته به مركز رسیدگی به امور مساجد همزمان با سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و امام خمینی(ره) و همچنین روز معلم و مادر با حضور آیت الله مهدوی كنی، آیت الله 'محمد محمدی گلپایگانی' رییس دفتر مقام معظم رهبری و امامان جماعت برخی از مناطق تهران فعالیت رسمی خود را آغاز كرد.

فراهنگ(3)**1003**1588
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ