۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 80591489
T T
۰ نفر

شرايط عجيب ديدار تيم هاي فوتبال آلمان و قزاقستان

۲ فروردین ۱۳۹۲، ۱۸:۱۹
کد خبر: 80591489
شرايط عجيب ديدار تيم هاي فوتبال آلمان و قزاقستان

برلين - ديدار تيم هاي ملي فوتبال آلمان و قزاقستان در چارچوب رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل درحالي امروز (جمعه) به ميزباني قزاقستان در ورزشگاه مركزي شهر آستانه برگزار مي شود كه در اقدامي عجيب، زمان برگزاري اين مسابقه رسمي ساعت 24 روز جمعه تعيين شده است.

قزاقستان از نظر جغرافیایی یك كشور آسیایی شناخته می شود اما در مسابقات فوتبال همچون آذربایجان، تركیه و ارمنستان در زمره تیم های اروپایی است و در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل با تیم های آلمان، سوئد، اتریش، ایرلند و جزایر فارو در یك گروه قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا،ملی پوشان تیم ملی فوتبال آلمان با هدایت یوآخیم لو امروز به مصاف میزبان آسیایی خود می روند و به خاطر فراهم شدن زمینه مناسب برای جذب تماشاگر و استفاده از بازار تبلیغاتی این مسابقات برای كشورهای اروپایی ساعت این دیدار 19 به وقت آلمان تعیین شده كه این زمان مصادف با ساعت 24 به وقت كشور میزبان است.

صرفنظر از زمان عجیب برگزاری این مسابقه كه برای تماشاگران قزاقستانی كه علاقمند دیدن آن از نزدیك هستند مشكلات زیادی را ایجاد خواهد كرد،دیگر شرایط این مسابقه رسمی فوتبال نیز غیر عادی به نظر می رسد.

دست اندركاران فدراسیون فوتبال آلمان برای مقابله با مشكل مهمی همچون تطبیق شرایط بدنی بازیكنان با تغییر ساعت دو كشور تلاش كرده اند تا با نادیده گرفتن این تغییر ساعت،روند آماده سازی تیم كه از روز پنج شنبه بعد از طی مسافت هوایی 4هزار و 300كیلومتری به شهر آستانه سفر كرده را بدون درنظرگرفتن اختلاف 5 ساعته به مرحله اجرا گذارند.

به گفته پزشك تیم ملی فوتبال آلمان، به ازای هر یك ساعت اختلاف ساعت بین دو كشور به یك روز كامل برای تطبیق شرایط بدنی نیازمند است و با توجه به اختلاف 5 ساعته آستانه با برلین، بازیكنان حداقل به 5 روز فرصت برای تطبیق دادن خود با شرایط كشور میزبان نیاز دارند.

نكته جالب دیگر اینكه دیدار برگشت آلمان و قزاقستان نیز برای 4 روز بعد (سه شنبه 26 مارس) برنامه ریزی شده و دو تیم می بایست بلافاصله بعد از اتمام دیدار رفت، برای انجام مسابقه برگشت در شهر نورنبرگ آلمان خود را آماده كنند.

'تیم مایر'، پزشك تیم ملی فوتبال آلمان با بیان این موضوع خاطرنشان كرد: ما باید ساعتی بعد از پایان مسابقه در آستانه،به سمت آلمان پرواز كنیم و در نتیجه با توجه به محدود بودن زمان هیچ فرصتی برای تطبیق شرایط بدنی بازیكنان با تغییر ساعت دو كشور برای ما امكان نخواهد داشت.

وی افزود: چنین شرایطی را می توان برای یك یا در نهایت دو روز برای بازیكنان در نظر گرفت اما بعد از گذشت این مدت،فوتبالیست ها با اختلاف ساعت به مشكل خواهند خورد و نگران هستم كه برخی از بازیكنان نتوانند خود را با این شرایط هماهنگ كنند.

درعین حال 'پر مرتس آكر' مدافع تیم ملی فوتبال آلمان با گلایه از این شرایط، گفت: امیدوارم اتاق های هتل محل استقرار ما به طور كامل تاریك باشد.

زمین چمن مصنوعی ورزشگاه آستانه نیز از دیگر مشكلات این مسابقه فوتبال عنوان شده كه در این رابطه 'باستیان شوان اشتایگر' هافبك آلمانها، گفت: ما باید در بازی روی زمین چمن مصنوعی یاد روزهای جوانی خود باشیم كه در چنین زمین هایی بازی می كردیم .

'سامی خدیرا' هافبك دفاعی تونسی تبار تیم ملی فوتبال آلمان نیز ترس از مصدومیت به خاطر بازی در چمن مصنوعی را بزرگترین دغدغه خود در این مسابقه دانسته است.

اروپام** 2051** 1701