۲ اسفند ۱۳۹۱، ۰:۵۷
کد خبر: 80552022
T T
۰ نفر
برگزيدگان بخش هاي مختلف معرفي شدند

تهران - بيست و هشتمين جشنواره موسيقي فجر سه شنبه شب با اعلام اسامي برگزيدگان بخش هاي مختلف در تالار وحدت به كار خود پايان داد .

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا ، در بخش رقابتی گروه های موسیقی كلاسیك ایرانی گروه‌ صبا به سرپرستی 'فریدون محمد‌بیگی' از قزوین حائز رتبه اول، گروه چنگ به سرپرستی 'رامین صفایی' از تهران حائز رتبه دوم و گروه نسیم به سرپرستی 'نسیم احمدیان' از اصفهان حائز رتبه سوم شدند.

هیئت داوران بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر در بخش آواز جمعی گروه كر فرهنگسرای بهمن به سرپرستی 'آرش فلاحی' از تهران و گروه مهر وطن به سرپرستی 'مسعود نكویی' از تهران مشتركا حائز رتبه دوم معرفی كردند .

گروه كر ملل به سرپرستی 'دونا قوامی' از تهران و گروه كر شهر ساری حائز رتبه سوم شناخته شدند ، هیئت داوران در بخش آواز جمعی گروهی را حائز رتبه اول تشخیص نداد.

در بخش گروه نوازی كلاسیك غیر‌ایرانی كوارتت گیتار باران به سرپرستی 'عمید عسگری' از تهران رتبه اول. كوارتت زهی 'كادانس' به سرپرستی 'پویا بلوری' از تبریز دوم شدند.

هیئت داوران در این بخش هیچ گروهی را حائز رتبه سوم تشخیص نداد.

در بخش آهنگسازی كلاسیك ایرانی از حمید مرادیان آهنگساز قطعه 'آلام دشت رقصان' از تهران، حسین خوش چهره آهنگساز قطعه 'زاهد شهر' از تهران و علی امیدی آهنگساز تصنیف 'نهان چون جان' از یزد با اهدای جایزه تقدیر شد .

شروین عباسی از تهران به خاطر ساخت قطعه 'كوئینتت برای فلوت' ، از جواد آبراهه از تبریز به خاطر ساخت قطعه ای با عنوان 'كوارتت زهی (3 موومان)' و از امین رفیعی فر از اصفهان به خاطر ساخت قطعه 'كوارتت زهی شماره 1' با اهدای جایزه در بخش آهنگسازی كلاسیك غیر ایرانی تقدیر شد.

هیئت داوران همچنین در این بخش لوح تقدیر خود را به مرتضی قربانی شیركوهی آهنگساز قطعه'بومی (كوئینتت)' از كرج ، امیر ختایی آهنگساز 'پوئم سمفونی شماره 1 ' از مشهد و فراز خنافری آهنگساز قطعه 'مرگی دیگر' از تهران اهدا كردند.

در بخش بیداری اسلامی از علیرضا متوسلی آهنگساز قطعه'بیداری اسلامی' از تهران، صابر جعفری آهنگساز قطعه 'بیداری' از تهران، ابراهیم زمانی آهنگساز قطعه 'وارثان صبح امید' از تهران و رمضان عظیمی آهنگساز قطعه 'بیداری اسلامی' از تهران با اهدای جایزه تقدیر شد.

بهرنگ خلیلی برای پایان نامه خود با موضوع 'موومان سمفونیك' از تهران و مهدی پناهی برای پایان نامه خود با موضوع 'كاپریچیو برای ویولن و اركستر' از تهران در بخش آهنگسازی پایان نامه مورد تقدیر قرار گرفتند .

آیین اختتامیه جشنواره موسیقی فجر ساعاتی پیش با حضور مسوولان فرهنگی و هنری كشور از جمله سید محمد حسینی وزیر و حمید شاه آبادی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از هنرمندان در محل تالار وحدت برگزار شد .

فراهنگ (3) ** 9252** 3404
۰ نفر

سرخط اخبار فرهنگ