۸ بهمن ۱۳۹۱، ۱۶:۰۵
کد خبر: 80517109
T T
۰ نفر
وحدت امت اسلام مقدمه تشكيل جامعه متقين است

تهران - رييس شوراي عالي مجمع تقريب مذاهب اسلامي گفت: وحدت امت اسلام مقدمه اي بر ايجاد جامعه متقين و عابدين است.

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا، آیت الله 'محمدعلی تسخیری' روز یكشنبه در پایان مراسم افتتاحیه بیست و ششمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی ضمن تشكر از حضور 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری و اندیشمندان كشورهای اسلامی در این همایش اظهار داشت: اگر چه بعد از اذان ظهر جای صحبت نیست ولی در اینجا لازم است از رییس جمهوری تقدیر كنم.

مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام با اشاره به سخنان احمدی نژاد گفت: رییس جمهوری مطالب زیادی را مطرح و سوالاتی را بیان كرد كه باید همه بشریت به پاسخ آن برسند؛ هرچند وی به شكل زیبایی به آن سوالات پاسخ داد.

وی اظهار امیدواری كرد: همه فعالیت های ما در راستای ایجاد تقریب و وحدت امت اسلامی باشد؛ زیرا وحدت امت اسلام مقدمه ای بر ایجاد جامعه متقین و جامعه عابدین است.

رییس شورای عالی خبرگزاری تقریب افزود: امیدوارم این كنفرانس مقدمه ای بر تشكیل جامعه عبادالله و مبارزه با طاغوت، ایجاد امت وسط و الگوی كاملی برای بشریت و قله تكامل انسانی باشد.

احمدی نژاد نیز پس از سخنان آیت الله تسخیری مجددا از زحمات آیت الله تسخیری و اراكی برای برگزاری این كنفرانس باشكوه قدردانی كرد.

در مراسم افتتاحیه امروز كه در سالن اجلاس سران برگزار شد؛ رییس جمهوری اسلامی ایران نشان درجه یك خدمت را به پاس قدردانی از سال ها تلاش بی وقفه آیت الله تسخیری در راستای تقریب مذاهب اسلامی به وی اعطا كرد.

بیست و ششمین كنفرانس بین المللی وحدت اسلامی كه از امروز با حضور 300 تن از شخصیت های برجسته علمی، سیاسی و فرهنگی جهان اسلام آغاز شد؛ تا فردا ادامه دارد.

فراهنگ(3)**1003**1588

سرخط اخبار فرهنگ