۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۹
کد خبر: 80511326
T T
۰ نفر
براي جبران فشارهاي اقتصادي به مردم، اقدام مي‌شود

تهران- سخنگوي دولت با تاكيد بر تلاش دولت براي كاهش فشارهاي اقتصادي به مردم و اصرار بر كمك و حمايت از مردم ، گفت: مسايل بازار و ارز به مردم فشار آورده و حتما دولت براي جبران آن و افزايش قدرت خريد مردم اقدام خواهد كرد.

به گزاش خبرنگار سیاسی ایرنا، 'غلامحسین الهام' روز چهارشنبه در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران، افزود: جلسات مشترك میان مجلس و دولت برای رسیدن به جمع بندی درباره موضوع یاد شده ادامه دارد و تا قبل از پایان امسال كمك اقتصادی به مردم صورت می‌گیرد.

الهام گفت: مذاكرات در این زمینه سنگین است و وقت و انرژی زیادی می‌برد ولی تلاش ما بر این است كه به تفاهم برسیم و تا هفته آینده این جلسات به جمع بندی برسد و نتیجه گیری شود.



*** هجمه به بانك مركزی غیرقانونی است

سخنگوی دولت در ادامه گفت: در شرایط سخت و جنگ اقتصادی و تحریم‌ها خاكریز اول این جنگ كه بانك مركزی است مورد هجمه غیرقانونی و خلاف مبانی قانون قرار می‌گیرد.

الهام گفت: نمی‌دانم این هجمه‌ها به بانك مركزی چه توجیهی دارد و چگونه باید آن را تحلیل و از آن دفاع كرد.

وی با تاكید بر این كه بانك مركزی اقدام قانونی انجام داده است، اظهارداشت: این نهاد با اجرای مصوبات دولت به دنبال بازگرداندن مطالبات مردم به بانك مركزی و خزانه است، این اقدام تشویق دارد یا تنبیه؟

سخنگوی دولت ادامه داد: پس از آن هم اقدامی كه از سوی دیوان محاسبات انجام می‌شود، قانونی بودنش ایراداتی دارد.

الهام اضافه كرد: دستگاهی وابسته به قوه مقننه، مقامات عالیه دستگاه اجرایی را از خدمت بركنار می‌كند كه یك تصمیم ابتدایی و بدوی است و سپس آن را در جامعه منتشر كردن و با حیثیت افراد بازی كردن هیچ توجیه عقلانی در این شرایط ندارد.

وی ادامه داد: انشاء الله در چارچوب قانون حركت كنیم تا مشكلات مردم حل شود.

سخنگوی دولت در خصوص برخی اظهار نظرها در بیرون از جلسات مشترك دولت و مجلس درباره طرح دولت برای میزان كمك به دهك‌های پایین جامعه گفت: هنوز هیچ عدد و رقمی در این باره تصویب نشده است.

الهام با بیان این كه صحبت‌هایی كه در بیرون از این جلسات انجام می‌شود دقیق نیست و پایه و اساس ندارد، افزود: در این جلسات تلاش می‌شود تا به تفاهم و جمع بندی برسیم.

وی در خصوص لایحه بودجه سال 92 كل كشور، گفت: بحث‌های بودجه و هدفمندی یارانه‌ها با هم مرتبط است و تلاش می‌كنیم درباره بودجه نیز به تفاهم برسیم.



الهام هدف دولت را خدمت به مردم دانست و گفت: برخی ها موضوع مطرح كردن كاندیدا از سوی دولت را طرح می كنند كه چنین چیزی صحت ندارد.



*** دولت حزب نیست و كار حزبی نمی‌كند

سخنگوی دولت افزود: برخی‌ها گمان می‌كنند دولت حزب است و فعالیت‌های حزبی انجام می‌دهد در حالی كه چنین چیزی نیست، دولت كار حزبی نمی‌كند بلكه فقط به مردم خدمت می‌كند.

سخنگوی دولت تصریح كرد: دولت به دنبال برگزاری یك انتخابات پرشور و قانونمند است و امیدواریم یك حركت حماسه ساز دیگری در كشور رقم بخورد و در این راستا دولت در چارچوب اجرایی رسالت خود را انجام خواهد داد.

الهام در خصوص مصوبه اخیر مجلس در زمینه كاهش اختیارات رییس جمهوری گفت: متاسفانه این مصوبات هر روز وجود دارد و و برخلاف چارچوب اداره كشور است.

وی افزود: آنچه كه وجود دارد این است كه براساس قانون اساسی اختیارات رییس جمهوری به طور كامل مشخص شده است لذا برخی‌ با مطرح كردن چنین مصوباتی مشكلاتی را برای مردم ایجاد می‌كنند.

سخنگوی دولت تصریح كرد: آنچه كه مهم است باید در چارچوب قانون و در مسیر درست قدم برداریم.

سیام(3)**1723**9103**1058**1478

سرخط اخبار سیاست