۴ بهمن ۱۳۹۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 80511314
T T
۰ نفر
موسسه ملي اقيانوس شناسي به پژوهشگاه ملي ارتقا مي يابد

خرمشهر- رييس موسسه ملي اقيانوس شناسي گفت: اين موسسه تا پايان دولت دهم به پژوهشگاه ملي اقيانوسي و جوي تغيير نام پيدا مي كند و بدين ترتيب جايگاه علمي آن ارتقا مي يابد .

به گزارش خبرنگاراعزامی ایرنا، 'وحید چگینی' روز چهارشنبه در حاشیه برپایی نخستین كنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به اهمیت علوم دریایی و اقیانوس، هم اكنون پیشنهاد ارتقای موسسه به پژوهشگاه ملی به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارایه شده است.این پیشنهاد در كمیسیون دایمی هیات امنای منطقه یك پژوهشی مطرح شد و مورد موافقت قرار گرفت.

چگینی ادامه داد: پیشنهاد ' ارتقای موسسه ملی اقیانوس شناسی به پژوهشگاه ملی' هم اكنون در حال طی مراحل قانونی در شورای گسترش آموزش عالی كشور است كه تلاش می شود كه تا پایان دولت دهم این امر محقق شود.

وی تاكید كرد: ایران با داشتن بیش از 5 هزار كیلومتر مرز آبی و دریایی یكی از كشورهای پیشرو در زمینه علوم دریایی و اقیانوسی است.

چگینی ادامه داد: تغییرات اقلیم و شرایط جوی موجب بروز تغییراتی در اقیانوس ها و دریاها شده از این رو توسعه پژوهش، تحقیقات و انجام فعالیت های علمی و عملی در این حوزه اجتناب ناپذیر است.

نخستین كنفرانس علوم و فنون دریایی و اقیانوسی امروز - چهارشنبه - با حضور رییس موسسه ملی اقیانوس شناسی، رییس دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، رییس دفتر منطقه ای آیسسكو و جمعی از محققان و متخصصان این حوزه در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر آغاز شد. این كنفرانس تا فردا - پنج شنبه - ادامه داد.

علمی(3)9014**1834**1581
۰ نفر