۱۶ دی ۱۳۹۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 80486224
T T
۰ نفر
مباحث اخلاقي آقامجتبي تهراني الگويي براي جوانان است

تهران - رييس مجمع جهاني اهل بيت(ع) از مردم به ويژه جوانان خواست تا سلسله مباحث اخلاقي مرحوم آيت الله آقامجتبي تهراني را سرلوحه زندگي خود قرار دهند.

'محمدحسن اختری' روز شنبه به خبرنگار معارف ایرنا گفت: امیدوارم مردم عزیز به ویژه جوانان رهنمودهای مرحوم آیت الله آقامجتبی تهرانی را همواره مورد توجه قرار دهند و سخنرانی هایی كه از ایشان به صورت متنی و صوتی در دسترس بوده، مورد توجه قرار دهند و به دیگران نیز منتقل كنند و راهی را كه این استاد اخلاق برای جوانان ایجاد كرده ادامه دهند و از روح وی استمداد بگیرند.

وی به جایگاه بلند علمی آقامجتبی اشاره كرد و گفت: این استاد اخلاق همیشه به مساله تربیت و اخلاق مردم و جامعه به خصوص جوانان اهتمام ویژه ای داشت و علاوه بر درس هایی كه در حوزه برای علما و طلاب داشت؛سلسله جلساتی را در زمینه اخلاق برای جوانان برگزار می كرد.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) به جلسات اخلاقی این مرجع تقلید در طول سال به ویژه در ماههای رمضان و محرم اشاره كرد و گفت: كلاس های اخلاقی و سخنرانی های تربیتی این استاد در چهل سال گذشته به ویژه در شب های احیا كه دروس اخلاقی و معنوی را مطرح می كرد؛ همواره با استقبال جوانان روبه رو می شد.

وی افزود: آیت الله آقامجتبی به تربیت اخلاقی و اصلاح جامعه بسیار اهتمام داشت و اگر چه به عنوان یك فقیه عارف در میان خواص شناخته شده بود ولی وی یك معلم بزرگ اخلاق بود كه علاوه بر عرفان و اخلاق نظری، متخلق به اخلاق اسلامی بود و گفتار و رفتار این استاد می تواند الگو و سرمشقی برای جوانان باشد.

اختری، فقدان این دانشمند بزرگ را خسارت و ضایعه بزرگی برای مردم ایران دانست و با بیان حدیثی از پیامبر اكرم(ص) افزود: هرگاه فقیه مومنی از دنیا رحلت كند؛ فرشتگان آسمان اشك می ریزند و در روایت دیگری آمده كه ضایعه ای برای اسلام بوجود می آید كه قابل جبران نیست.

وی حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را یكی از ویژگی های آیت الله آقامجتبی تهرانی دانست و گفت: وی جزو كسانی است كه از سال 1340 و همگام با آغاز نهضت امام خمینی(ره) در صف مقدم قرار داشت و راه حضرت امام را دنبال كرد.

رییس مجمع جهانی اهل بیت(ع) همچنین به نقش فعال این معلم علمی و عملی اخلاق در طول انقلاب اسلامی اشاره كرد و گفت: وی از بزرگان جامعه مدرسین قم بود كه در پیام ها و بیانیه های حضرت امام نقش بسیار موثری داشت و همواره در كنار امام خمینی(ره) بود و تا آخرین لحظه از نظام و انقلاب حمایت می كرد و ارتباط خاصی نیز با خانواده شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس داشت.

فراهنگ(4)**1003**
۰ نفر