۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 80460344
T T
۰ نفر

تجلي زيبايي 'ديدار با كوير' در قاب دوربين

۲۷ آذر ۱۳۹۱، ۱۵:۱۵
کد خبر: 80460344
تجلي زيبايي 'ديدار با كوير' در قاب دوربين

تهران- نمايشگاه عكس'ديدار با كوير' با مجموعه اي از عكس هاي هنرمندان استان كرمان در گالري شماره دو خانه عكاسان حوزه هنري ميزبان علاقمندان است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از حوزه هنری، نمایشگاه عكس 'دیدار با كویر' در گالری شماره دو خانه عكاسان ایران با موضوع كویر و زیبایی های كویر كرمان افتتاح شده كه در این نمایشگاه آثاری از 'سید فرزاد حسینی'،'محمد هادی جلال پور'،'محبوبه فتحی'،'محبوبه احمدی'،'مهرداد امینایی'،'محمد رضا مددی' و'احسان حبیبی' عرضه شده است.

لنز دوربین این هنرمندان به كشف لحظات و قاب هایی از طبیعت كرمان شتافته كه شاید از پیش از این كمتر بدان ها پرداخته شده است.

تصاویری زیبا از روز و شب و كویر كه هر یك به نو خود و با دنیایی از فرم ها و رنگ ها هر علاقمندی به كویر را مجذوب می كند، در پاره ای از این عكس ها با یاری جستن از تكنیك های عكاسی و به مدد نگاهی هوشمندانه به طبیعت كویر كرمان، تصاویری از شب های پرستاره و روزهای آرام و پر صلابت كویر را به تصویر می كشند، كه گاهی از دید بسیاری از افراد دور مانده است.

پرداختن به جلوه های طبیعی كرمان محدود به كویر و عناصر بصری كویر نمی شود و هنرمندان

این نمایشگاه با دیدی موشكافانه به طبیعت سبز و بكر این استان كویری شتافته اند و با به تصویر كشیدن آن علاوه بر معرفی این جاذبه های تازه از یك شهر كویری با ایجاد نوعی تضاد به باعث اعتلای سطح كیفی این مجموعه عكس شده اند.

مشاهده این تصاویر سبب می شود مخاطب با زیبایی های شهر كرمان آشنا شود كه شاید پیش از این حتی ساكنان این شهراز وجود آنها بی خبر بوده اند.

در این مجموعه عكس با گنجاندن چند پرتره انسانی، به رابطه انسان با طبیعت كویر و بروز جلوه های كویر در چهره آنها و همچنین رابطه مردم شناسانه بافت كویری تمدن شهری و رابطه با انسان پرداخته شده است.

این نمایشگاه عكس با مجموعه 45 اثر عكاسی در گالری شماره دو خانه عكاسان حوزه هنری، میزبان علاقمندان است.



**برگزاری مراسم بزرگداشت زنده‌یاد 'محمود جوادی‌پور' در خانه هنرمندان

مراسم یاد بود استاد زنده‌یاد 'محمود جوادی‌پور' ششم دی ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

این مراسم با حضور جمع كثیری از بزرگان هنرهای تجسمی برگزار و قرار است از فعالیت‌های هنری زنده‌یاد 'محمود جوادی‌پور' تقدیر به عمل آید.

مراسم یادشده در تالار استاد 'جلیل شهناز' خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

زنده‌یاد جوادی‌پور' از هنرمندان مطرح در عرصه هنرهای تجسمی و از پیشگامان هنر نوگرای ایران بود كه پنج‌شنبه 9 آذر، دارفانی را وداع گفت.

فراهنگ1**9173**

سرخط اخبار فرهنگ